maandag 31 januari 2022

Eindstreep: januari 2022 Blauwe Bak


In het uiterste begin van mijn Northern Soul verzamelen, ook alweer tien jaar geleden, gaat het hoofdzakelijk om originele persingen uit de jaren zestig en een heruitgave daar waar het origineel onbetaalbaar is. Het is met name in de afgelopen jaren dat ik meer de recente soul-uitgaven ben gaan volgen. Dat zijn dan zowel hagelnieuwe platen als recent werk dat voor het eerst als een vinylsingle is uitgebracht alsook eerste persingen van zeer obscure opnames uit het verleden. Ik focus daarbij op een aantal onafhankelijke maatschappijen welke een goede prijs/kwaliteitsverhouding nastreven. Ik bestel deze platen dan ook rechtstreeks van het label en niet zelden is het een 'pre-order' waarbij de fysieke plaat nog moet worden geperst. Als ik alleen al kijk naar deze maand dan is 2022 een jaar om naar uit te kijken, want ik plaats maar liefst tien van deze 'pre-orders' in januari.

Zo verwacht ik binnen een week tot vier maanden de volgende singles die ik in de bestelling heb geplaatst:
* Lisa Bello- Dream Again (Izipho)
* Kip Carmen- Feeling Home Again (Izipho)
* Charles Buddy Smith: When You Lose The One That You Love (Cannonball)
* Barrett Strong: Man Up In The Sky (Expansion) al een paar jaar oud zoals nu blijkt
* Diane Ward & The Kevin Fingier Collective- Why Don't You Go Home (Acid Jazz)
* King George & The Fabulous Souls- I Need You (Soul Direction)
* Legacy- Boy You've Been Acting Strange (Soul Direction) al een paar maanden oud
* Spice Of Ice- Joy To The World (Stream)
* Starfire- Make The Most Of It (Stream)
* Allison & South Funk Boulevard Band- It's Love (Epsilon)

Deze zullen het komende half jaar her en der voorbij komen. Ik koop in januari zelf acht singles. Alhoewel? Er komen maar liefst 22 singles tegen die ik in december heb betaald en nu wacht ik nog op ruim twintig van Mark die ik in januari heb betaald. Uit deze dertig singles kies ik dan de top tien voor deze maand.

1. You're A Friend Of Mine - The Words Of Wisdom

2. Breakfast In Bed - Dusty Springfield

3. Shake A Hand - David Starr

4. All Out Of Love - Sharon Benson

5. Trying To Get Over Losing You - The Dramatics

6. A Little More Love - Rev. Foots & His Traveling Stars Of Long Island, N.Y.

7. Who's Making Love - The Big Spenders

8. I'd Love You To Want Me - Jimmy Jackson

9. Let You Come Into My Life - Carol Douglas

10. She's Pouring It On - Jonathan Burton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten