maandag 31 januari 2022

Eindstreep: januari 2022 Gele Bak


Het is inmiddels de vroege uren van de eerste februari als ik de laatste twee berichten schrijf. Vandaag is het precies dertig jaar geleden dat Margriet Eshuis met haar band optrad in Het Bolwerk in Sneek en dat voor mijn eerste recensie in de krant ging zorgen. Er is dus sprake van een klein jubileum maar toch ga ik daar op dit moment niet teveel bij stil staan. Ik ga nu even snel tweemaal de 'Eindstreep' doen en morgen wellicht de eerste Week Spot voor februari. Dezelfde Week Spot viert volgende week dan weer zijn tienjarig bestaan. Verder naderen we ook de twaalfde verjaardag van Soul-xotica en dus kan ik bijna iedere dag van de week wel een feestje vieren. Net zoals in november krijgen jullie weer tweemaal een 'Eindstreep'. Eentje van de Blauwe Bak en de andere over de 'algemene' singles. Dit is alleen maar interessant als ik van beide categorieën genoeg singles heb gekocht en daaraan is deze maand geen gebrek. Ik ga dus beginnen met de Gele Bak en ga vanaf deze maand de administratie ook even anders doen.

Ik heb de Gele Bakken in drie categorieën ingedeeld: Jaren zestig, zeventig en tachtig. De jaren zeventig spreekt voor zichzelf. De jaren zestig bevat ook oudere singles en de jaren tachtig ook meer recente. De jaren zeventig wint deze maand met zeventien singles. De jaren zestig en tachtig hebben elk zestien nieuwe aanvullingen. Totaal heb ik elf dubbele singles. Dat komt in het geval van de Gele Bak uit op precies zestig singles. Straks komen de Blauwe Bak-singles aan bod maar eerst de top tien van 'algemene' singles uit de eerste maand van 2022.

1. Be Mine Again - The Skope

2. Life's Not Life - The Moody Blues

3. He's Got No Love - The Searchers

4. Jack And Jill - Raydio

5. Magic Mary - Holland

6. Words - F.R. David

7. Eight Days A Week - Daddy's Act

8. I Still Haven't Found What I'm Looking For - Chimes

9. A Real Fine Time Mike Tingley

10. Just Got Lucky - JoBoxers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten