dinsdag 4 januari 2022

Maling aan achterstand


Het blijft stil vanaf de kant van de post. Ik verwacht inmiddels heel veel pakketjes singles maar de groene brievenbus blijft leeg en ik krijg ook geen mailtjes over dit of dat. Hoewel het eerste bericht van vandaag min of meer 'per ongeluk' is opgespaard, zou het vandaag gebruikt kunnen worden voor een 'Singles round-up' als de postbode mijn huisje had aan gedaan. Helaas... Ik wil toch wel weer even op schema komen en dus duik ik straks mijn archief in om een mooi prentje te vinden. Dat doe ik overigens nadat het berichtje is geschreven. Het is dus een verrassing welke foto hier boven komt te staan. Het is vandaag vijfentwintig jaar geleden dat de 'laatste' Elfstedentocht werd verreden. Ik zet 'laatste' bewust tussen aanhalingstekens want als de wereld geen maatregelen had genomen ten opzichte van een virus, dan was begin 2021 een Elfstedentocht geweest. Ik heb, uit mijn hoofd, in 2017 al een bericht geschreven over deze dag in 1997 en het zal morgen ongetwijfeld ook langs komen in 'Het zilveren goud'. Ik moet de lijst voor later in 1997 nog even verder rangschikken, maar januari staat in ieder geval klaar voor een viertal berichten. Ik heb even gezocht bij de foto's en, ja, ik heb een leuke aanleiding gevonden. Tien jaar geleden heb ik net mijn huisje in Nijeveen geaccepteerd, ook al duurt het tot maart en april eer ik helemaal overga van Steenwijk naar Nijeveen. Ik ben vorig jaar december op Facebook een foto-album tegengekomen met foto's die ik in Nijeveen en omgeving heb gemaakt in 2015. Vandaag presenteer ik jullie een foto die is gedateerd op 6 maart 2015 en het toont de molen van Nijeveen. Straks krijgen jullie nog de kersverse Week Spot van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten