zondag 31 juli 2016

Eindstreep: juli 2016



De storm van begin dit jaar is gaan liggen. Opnieuw een kleine daling in het totaal aantal singles, maar dan opnieuw: Vorig jaar was juli eveneens een 'rustige' maand. Toen zelfs minder dan de helft van deze maand. Vijftien singles in totaal en eentje die de Blauwe Bak heeft overleefd. Eigenlijk twee, maar eentje is verdwenen nadat ik vanmiddag weer een 'schoonmaak' heb gehouden. Tussen de singles van de voorgaande maanden is genoeg dat ik nog moet ontdekken en dan heb ik het met name over de singles die in de laatste maanden van Mark heb gekocht. Momenteel wacht ik alleen nog op The Charisma Band, maar heb deze toch alvast een plekje gegeven in de 'Eindstreep' die ik jullie nu ga presenteren.

Eerst, zoals gewoonlijk, de statistieken. Juli 2016 heeft mij totaal 33 singles opgeleverd. Vijf daarvan heb ik al in de bakken staan. In het geval van Cornelis Vreeswijk is dat een twijfelgeval omdat deze EP ouder is dan de maxi-single uit 1972. The Formations is een fraaie vervanger in de Blauwe Bak voor de heruitgave, Leo Sayer is fraai met het Duitse fotohoesje, Sugarhill Gang is een échte vervanger en Arthur Conley koop ik vrij onbewust vanwege de b-kant. Conley en The Formations zijn voor de Blauwe Bak en maken gezelschap uit van dertien singles die deze eer ten beurt valt. Als ik dan een top tien moet samenstellen, ziet deze er als volgt uit. De komende week gaan jullie kennismaken met de helft van de top tien en een paar meer!

1. That's All A Part Of Loving Him-Tommie Young

2. Be Here In The Morning-The 2nd Verse

3. Ain't Nothing Like Your Love-The Charisma Band

4. Roll It-Nino Tempo & 5th Ave. Sax

5. Truck On (Tyke)-T.Rex

6. Big Nine-Judge Dread

7. My World Of Music-Ben Cramer

8. Double Barrel-Jenny One-Shot

9. Dead End Street-Lou Rawls

10. You Got Me Goin'-Heart & Soul

Geen opmerkingen:

Een reactie posten