donderdag 2 december 2010

de schuld van de belofte


Vanmiddag werd een tipje van de sluier gelicht voor wat betreft de psychologische test die ik vorige week heb ingevuld. Nee, niet zo'n breintrainer die bij sollicitatiegesprekken wordt gebruikt, maar een test die inzicht geeft in geest, karakter, gevoel en valkuilen. Het eerste resultaat was geen nieuws. In huize Soul-X wordt niet verwerkt voordat we helemaal klem zitten. Relativeren, maar dan ziekelijk. De tweede is redelijk nieuw. Als onafhankelijk nul is en afhankelijk honderd, dan scoor ik 37 waar de meesten op 50 zitten. En ik altijd maar denken dat hoe onafhankelijker hoe beter was?

Op één ding hoeven we niet lang te studeren: Ik kom ALTIJD beloftes na! Soms moet je er een jaar op wachten. Soms langer... Spires That In The Sunset Rise zit 'nog maar' een half jaar in de koker. Na de vakantie beloofde ik Clor, die komt in het voorjaar. De Eindstreep krijgt in maart zijn definitieve vorm. Is beloofd! In Summertime Blues (augustus) beloofde ik nog eens op schrift terug te gaan naar het café van Georgette in Sint Niklaas. Hierbij dus...

Zoals ik vorige week schreef bij Madrugada was 2008 achteraf bezien een destructief jaar. Nu was ik wel van Steenwijk naar Waasmunster gefietst, maar er kwam (te)veel alcohol aan te pas. Op Gerstekot vertelde Jacques over zijn stamkroeg in Sint Niklaas waar de jukebox een centrale rol speelt.

Was 31 juli de warmste dag van 2008? Wel in België. Een middagtemperatuur van 38 graden. Gelukkig mag ik bij Danny en Marleen onder de parasol. Ook word ik uitgenodigd die avond bij hen te eten. Maar eerst wil ik nog naar Sint Niklaas. Toeval? Maar al heel snel had ik het café van Georgette gevonden. En mag de jukebox aan!

Een inhoud om van te watertanden! Originele King-singles van James Brown & The Famous Flames. Een hoop northern soul-klassiekers. En 'Eloise' van Barry Ryan. Die laat ik ook maar eens door het zaakje knallen tot ieders plezier, niet in het minste geval mijn eigen! In het juiste decor...

Het bleef nog lang gezellig, laat er zelfs twee pintjes opschrijven en zal zeker en vast terug komen! Ook die belofte kom ik na, maar dan pas twee jaar later. Georgette heeft de kroeg weggedaan en ook de jukebox is spoorloos...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten