zaterdag 18 december 2010

complimentair draaien


Eigenlijk had vanavond hier de eerste 'recenzeur' moeten staan, een poging tot een serieuze recensie zoals ik die in de jaren negentig wekelijks schreef. Een beoordeling waarin je jezelf wegcijfert, dus geen ik-vormen. Dat blijkt onmogelijk sinds Diggin4dirt als Sideburner. Emily Jane White trad vanavond op in Zwolle, maar de tijd dat we overal gratis binnenkwamen met perskaart, ligt alweer jaren achter me en 'Money's Too Tight To Mention' om met Mick Hucknall te spreken.

En zo stond uw gewaardeerde platenkrasser in De Buze. Malle Pietje & De Bimboo's hadden afgezegd vanwege het weer, maar de voorprogramma's KouweMakkers en Combo Koedijk trotseerden de sneeuwbende. En kreeg Soul-X ruim baan! Natuurlijk met de befaamde blauwe bak northern soul en ouwe funk, vier van de negen bakken kroegkneiters en een zestigtal elpees, waaronder enkele garagerockdingen.

Ik kreeg een compliment van Peter van Combo Koedijk, onder Soul-xotica-volgers vast ook bekend van The No-Goods en Grapefruit Zoo. Zélf heb ik Peter leren kennen als deejay van zwaar obscure Nederbiet en is daarmee een inspiratiebron geweest.

Ach, bescheiden opstellen kan altijd nog? De complimenten waren geheel op hun plaats! Het ging héééérlijk. Het publiek, dankzij KouweMakkers talrijk, slikte alles wat ik hen voorschotelde. En dat kon betekenen dat ik mocht 'freewheelen' tussen stromingen en tijdvakken. Geen wanklank gehoord!

Nee. Wel fans! Fijn om Sara Buisman weer eens te ontmoeten. Ik herinner me nu dat ze me ooit vroeg om haar dertigste verjaardag muzikaal op te luisteren. Je vraagt dames niet naar de leeftijd, maar ik schat dat ze dertig al voorbij is. Joris zorgde voor de mooie foto. 'Tequila' van The Champs was net afgelopen...

Ouwe jongens krentenbrood qua bekenden, lekker gedraaid... Wat kan ik meer wensen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten