zondag 31 oktober 2021

Eindstreep: oktober 2021


Waarom wilde ik in eerste instantie wandelen naar Havelte? Dat heeft een reden. Vrijdag is tijdens het bezorgen het ketting van mijn postfiets gesneuveld en ik heb tijdelijk weer een andere postfiets tot mijn beschikking. Daarvan werkt het achterlicht naar behoren, maar ik ben niet zeker van de koplamp. Ik vermoed dat ik nieuwe batterijen moet plaatsen. Bij een nadere inspectie zie ik een draad naar de as lopen. Zou het dan tóch iets van een dynamo hebben? Dat blijkt: Het licht gaat pas aan als je even goed gang hebt en dat heb ik niet geconstateerd toen ik met het rijwiel aan de hand liep. Omdat de Buienradar ook niet helemaal zeker is over de komst van de buien ga ik dus op de fiets naar Havelte. Ook vanmiddag wordt de bui tegengehouden door het bos want tussen de bomen regent het. Bij de winkel vandaan is het ook buiten het bos serieus gaan regenen en bovendien heb ik vlees in de fietstas dat weer zo snel mogelijk in de koelkast moet. Er is dus niet meer recreatief gefietst of gelopen. Dan ga ik nu officieel deze maand afsluiten met de 'Eindstreep' over oktober 2021 en met de singles uit de 'algemene' bakken en kan ik de balans opmaken voor wat betreft alle singles.

Ik heb vanmiddag al vastgesteld dat er 43 singles zijn voor de Blauwe Bak. Daarbij heb ik dan niet de singles gerekend die ik in oktober heb besteld en die nog altijd onderweg zijn. De top tien is afkomstig van de genoemde 43 singles plus de drie laatsten van vorige maand. Qua Gele Bak kom ik op 67 singles en zijn er 20 dubbel. Met de nieuwe bestellingen erbij zit ik dus dik over de 130. Ik betwijfel of ik een keer eerder in de geschiedenis van de 'Eindstreep' zoveel singles heb gehad. Het samenstellen van een top tien is nog best spannend. Waar ik bij de Blauwe Bak met de nummer 1 begin en daarna platen ga vergelijken, gaat het hier precies andersom. Eerst de nummer tien en vervolgens ook verder naar de nummer vijftien. Dan de boel opschuiven en nog eentje omdraaien en dan ziet de top tien er als volgt uit.

1. All I Really Want To Do - The Byrds

2. Happy Ever After - Julia Fordham

3. Only Time Will Tell - Earth & Fire

4. In The Evening - Sheryl Lee Ralph

5. Samba Pa Ti - Santana

6. A Girl Like You - The Young Rascals

7. 5.01 AM - Roger Waters

8. I'd Really Love To See You Tonight - England Dan & John Ford Coley

9. Solid Gold Easy Action - T.Rex

10. Singing The Blues - Guy Mitchell

Geen opmerkingen:

Een reactie posten