zaterdag 30 oktober 2021

Het zilveren goud: oktober 1996 deel IV


Zijn de verhaaltjes nu alweer op? Ik heb op zichzelf nog wel een paar op de plank liggen, maar die kunnen met een gerust hart ook in november. Door stevig na te denken in de afgelopen dagen is het schrijven van 'Het zilveren goud' keer op keer uitgesteld en moet de foto van de 'decoratieve' singles ook nog worden vervaardigd. Dat laatste heb ik eerder op de avond gedaan maar om nu te zeggen dat ik met een verhaaltje op de proppen kan komen? Vandaag gaat het dus niet meer worden dan een foto en het geplande verhaal schuift door naar volgende week en de eerste aflevering van november. Daar probeer ik ook wat schade in te halen want 'Het zilveren goud' zal in november bestaan uit vier afleveringen van elk acht singles. Wederom allemaal platen die ik al vóór november 1996 heb gekocht want qua vinylsingles ligt de handel even stil in deze periode. Ik wil eigenlijk wel gebruik maken van het extra uurtje slaap omdat ik nog een plan heb voor morgen en ga dan morgen beide afleveringen van de 'Eindstreep' doen zodat ik op 31 berichten uit kom. Nu eerst de laatste zes singles van oktober 1996.

2598 Send Me The Pillow - Lydia En De Melodiestrings (NL, EMI, 1959, re: 1981)
2599 The Faithful Husar- Vera Lynn (NL, Decca, 1957)
2600 Land Of Hope And Glory - Vera Lynn (NL, His Master's Voice, 1962)
2601 Charade - Henry Mancini (US, RCA Victor, 1963)
2602 Eurovisie Mars - Marinierskapel Der Koninklijke Marine (NL, Philips, 1962)
2603 Everybody Loves Somebody - Dean Martin (Denemarken, Reprise, 1964)

In de jaren negentig probeer ik nog wel eens op een 'bijzondere' plaat uit te komen voor bijvoorbeeld een nummer 2600, maar in 2021 rest me weinig andere keuze. In de volgende aflevering hebben we zowaar een Imca Marina-special en deze wil ik evenmin op de 2600e plek hebben. 'Send Me The Pillow' is uiteraard van Lydia & Her Melody Strings en de 2598 komt uit de 'Kent u deze nog?'-serie van EMI. En dus met een licht aangepaste bandnaam welke in de jaren vijftig en zestig nimmer is gebruikt. Als ik in 2013 begin met 'The Vinyl Countdown' heb ik serieus het idee om de 'Eurovisie Mars' als jingle te gebruiken en deze blijft halverwege hangen. Dat wordt uiteindelijk de 'klassieke' Euroshot-jingle die ik nog altijd gebruik. Ik weet echter niet of dit dezelfde single is geweest. Ik heb hem eens gedraaid en tot mijn frustratie blijft de 'hanger' te zijn verdwenen. Wat Dean Martin hier heeft te zoeken is eveneens een vraag. Natuurlijk heb ik de plaat in de begin jaren negentig in Denemarken gekocht en het zou me niets verbazen dat ik hem al eens heb genoemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten