dinsdag 27 oktober 2020

Week Spot: Otis Clay


De Week Spot is deze week kort maar krachtig qua verhaal. Ik heb de beste man al eerder te gast gehad en ook als Week Spot-artiest en dus hoef ik niet zo nodig op hethaling te gaan. Ik laat me bij de keuze voor de Week Spot niet tot nauwelijks leiden door de actualiteit maar als ik dat wel doe, past Otis Clay opeens helemaal in het verhaal. Wat de wereld nodig heeft is een stukje optimisme en vertrouwen in een goede afloop. Dat is precies de boodschap welke Otis Clay tentoonspreidt op dit plaatje uit 1980. De single is tot 1988 voor dubbeltjes en kwartjes te koop maar sinds het monstersucces van Yazz & The Plastic Population is dit plaatje erg gewild geworden. De enige keer dat ik meedoe in een veiling van het origineel moet ik bij zestig dollar afhaken en doet de plaat het dubbele. En nogmaals... we hebben het dan over een plaat in een zeer matige conditie! De recente Outta Sight-uitgave komt als geroepen. Het is een beetje jammer dat 'The Only Way Is Up' in uitstekende cd-kwaliteit is geperst en 'Messing With My Mind' net zo gruizig klinkt als mijn eigen styreen persing, maar ach... het gaat om de positieve 'vibe' van 'The Only Way Is Up' en dat mag deze week de Week Spot zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten