woensdag 14 oktober 2020

Week Spot: Krystal


Er zijn nog geen updates te melden over de nog te verwachten singles. Wel heb ik vanmorgen feedback gelezen over de dealer van de Record Store Day-platen en deze lijkt nauwelijks te reageren op berichten. Gelukkig heb ik ze betaald met Paypal en wacht ik even een paar dagen voordat ik een mail via Ebay zélf ga verzenden. Als daar geen reactie op komt, kan ik mijn geld terug krijgen middels een Paypal-claim. Het is voor het eerst dat ik zoiets in werking moet stellen. De Rarenorthernsoul-singles zijn ook nog niet binnen. Dan fiets ik deze ochtend naar het werk en besluit de uitzending van 'Do The 45' van afgelopen zaterdag op de mp3-speler te beluisteren. Meteen het tweede nummer is opnieuw weer een verrassing en dan ontstaat het idee om hier de Week Spot van te maken. Er is echter een probleempje. Er is totaal geen informatie bekend over Krystal, alleen wat summiere informatie over het Magic Touch-label. Dat is een onafhankelijk label uit Chicago dat tussen 1962 en 1982 45 singles in de markt zet. 'False Alarm' is overigens de b-kant van 'Body Dance' en Krystal maakt alleen nog een promo voor een andere maatschappij in 1979. Ik vermoed dat de Mexicaanse Krystal een andere groep is? Uitkomst is dat we deze week een 'classy' midtempo danser in de aanbieding hebben als de Week Spot, eentje die gewoon niet langer kan wachten. Deze week valt de eer te beurt aan 'False Alarm' van Krystal uit 1977.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten