donderdag 12 maart 2020

Week Spot: George McCrae



Zullen we maar op 'safe' spelen? De singles uit Schotland zijn in ieder geval onderweg en kunnen elk moment arriveren. Het pakket bevat ook de originele Jay Boy-persing van de Week Spot van deze week. Mocht dit toch vertraging opleveren, dan kan ik het immers nog altijd van de TK-heruitgave draaien die ik een paar weken geleden in Emmen heb gekocht. Ik krijg geen antwoord van de Discogs-handelaar maar zijn feedback spreekt boekdelen. Ik bestel eigenlijk ook alleen maar bij hem omdat het Duitse HHV momenteel geen gecombineerde bestellingen doet en de verzendkosten voor één single buitenproportioneel zijn. De Duitsers zijn berucht omdat ze de verpakkingen opvullen met allerhande flyers en folders waardoor deze net in de duurdere categorie vallen. Ik heb de zoekfunctie niet gebruikt maar ik ben zeker dat we George al eens te gast hebben gehad. Wellicht met 'Take It All Off' als Week Spot in 2015? 'It's Been So Long' is voor Nederlandse begrippen een vreemd verhaal. 'Rock Your Baby' is zijn grootste hit en 'I Can't Leave You Alone' volgt in het kielzog. De opvolgers die in Nederland op de markt worden gebracht zijn veelal kopieën van 'Rock Your Baby' en 'It's Been So Long' had zomaar een grote hit kunnen worden zoals in Engeland. Toch besluit men in 1975 deze single niet in Nederland uit te brengen. Doordat het recent is gebruikt voor een remix hoor je deze Engelse top tien-hit opeens weer overal en dat maakt det mijn voelsprieten uitgaan. Hoewel het een splinternieuwe single moet vervangen, is het allerminst tweederangs en verdient dit de titel van Week Spot. Het is niet één van de platen waar ik aan denk als ik 'Het zilveren goud' publiceer maar als de plaat me te binnen schiet, is het zo klaar als een klontje: 'It's Been So Long' van George McCrae (1975) mag de Week Spot heten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten