vrijdag 31 maart 2017

Eindstreep: maart 2017



De 'Eindstreep' is terug van weggeweest! Ja, vorige maand was er niet veel te 'eindstrepen' en ook deze maand is het minimaal, maar ik kan het op zijn minst doen. Ik ben de laatste die klaagt: Het kán gewoon niet op het moment en dus zijn het erg zuinige tijden voor mijn platenhobby. Daar staat tegenover dat ik al een hele mooie verzameling heb waar ik in 'zwaardere tijden' uit kan putten en terloops een juweeltje kan herontdekken. De Engelse singles gaan hem volgende maand ook niet worden, ik zet in op mei als mijn vakantiegeld komt. Er staan negen gereserveerd in Engeland, nog eentje bij de uiteindelijke betaling en dat is een volgende 'Eindstreep' zeker gesteld. Hoe het in april zal vergaan? Ik 'mis' De Tafel en verwacht niet veel van de lokale kringloopzaken. Wellicht nog eens op een zondag gaan fietsen? In de buurt van Emmen zijn geregeld zondagmarkten en ik ben daar vorig jaar nog eens uitstekend geslaagd voor weinig. Op de laatste van de maand zet ik een dubbele streep onder de aanwinsten van vorige week en kies hieruit een top tien.

Ik heb niet eens een pagina aangemaakt voor de statistieken, dat merk ik nu pas. Ach... in januari was het erg overzichtelijk: Tien singles. Maart 2017 levert me vijftien singles op, waarvan twee dubbele die meteen onderdeel uitmaken van deze vijftien. Er zitten geen singles bij voor de Blauwe Bak en dat zijn dan de statistieken voor deze maand. Dan kan ik me buigen over de top tien en na lang besluit moet die er zó uitzien:

1. Back Street Luv-Curved Air

2. Dirty Work-Poison Girls

3. Not Happy-Pere Ubu

4. Shipbuilding-Robert Wyatt

5. Under The Boardwalk-Tom Tom Club

6. It's Obvious-Au Pairs

7. Manny, Moe & Jack-The Dickies

8. Collapsing-Fad Gadget

9. Come Back Jonee-Devo

10. Fight For Your Right-Beastie Boys

Geen opmerkingen:

Een reactie posten