woensdag 31 augustus 2011

Eindstreep: augustus 2010


Een Keltisch-orthodoxe vriend wenstte me een jaar geleden op Facebook een gelukkig nieuwjaar. Het kerkelijke jaar begint evenals het academische op 1 september. Eigenlijk voelt september voor mij sinds twee jaar ook als een nieuw begin. Zoals de bomen hun bladeren verliezen, deze worden gevegeteerd door de paddestoelen en zo in het voorjaar weer tot nieuw leven komen en in de zomer op hun hoogtepunt van schoonheid zijn. Die cyclus spreekt me aan en dus is het vanavond een beetje oudejaarsavond voor mij.

Voor ik verder ga... Blogger heeft 1 september ook aangegrepen om veranderingen in te voeren. Dankzij de gebruiksgeschiedenis ben ik er na uren in geslaagd weer hier terecht te komen. JavaScript zou een en ander niet meer ondersteunen. De dagen van bloggen per telefoon lijken geteld?

Ik heb mijn nieuwe jaar ingeluid met alcoholvrije kinderchampagne, het verjaardagscadeautje van Willemijn.

Bij het samenstellen van de Eindstreep kwam ik uit op elf kandidaten. De nummer elf is dus de afvallige van de maand.

1. Cruel Storm-Espers (Hedendaagse traditionals, 23-8-10)
2. How Can I Be Sure-Dusty Springfield (A day without Dusty, 29-8-10)
3. All I Need-Air (Zuurstof voor de hersens, 22-8-10)
4. Everyday Is Like Sunday-Morrissey (Mijn haatliefde voor Morrissey, 24-8-10)
5. On The Run-Accents (Met nadruk, 19-8-10)
6. Walking With The Waves-Samara Lubelski (Samara mag altijd een potje breken, 27-8-10)
7. Someday We'll Be Together-Diana Ross & The Supremes (Afkicken en overnieuw beginnen, 18-8-10)
8. Tell The World We're Not In-Peddlers (30 jaar voor 'ontvrienden', 31-8-10)
* Hoewel het verder ook een warrig verhaal was, zit er 40 jaar tussen 1970 en 2010.
9. Gotta Get Enough Time-Sharon Tandy & Fleur De Lys (Boodschapjes gedaan, 25-8-10)
10. She Likes Weeds-Tee Set (Een spriet in een hooiberg, 21-8-10)
Afvallige van de maand: Elusive Butterfly-Four Tops (Hitgroep heeft diepe gronden, 20-8-10)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten