woensdag 24 augustus 2011

20 Years Ago Today: 493-500


'Ummagumma' van Pink Floyd. Dat was het goede antwoord op de prijsvraag. Peter had het goed, maar hoefde geen cd en dat was maar goed ook. Meneer Breukhoven had de bakken afgeprijsde 'classic albums' weggehaald... Hoezo toekomstmuziek? Ik leg vanavond de laatste hand aan een overzicht van singles welke ik in 1992 heb gekocht. Wederom vele vergeten pareltjes, maar ook een week waarin ik 120 singles kocht... Zorg van later, vandaag naar 500!

Ik sloeg vandaag mijn slag op de vlooienmarkt in de Sneker Veemarkthal.

493 Daydream Believer-Monkees
Verpakt in het hoesje van 'I'm A Believer' valt verder op dat de titel van de b-kant is afgeplakt. Iets wat blijkbaar 'af fabriek' is gedaan?
494 Pictures Of Matchstick Men-Status Quo
Hoewel het in 1968 een grote hit was, kende ik deze in 1991 nog niet. Ofwel: Hij was in de drie jaar ervoor niet gedraaid in Goud Van Oud...
495 Schoolgirl-Steve Forbert
Slechts tien jaar oud, leerplichtig en maagdelijk, dit schoolmiepje van Steve Forbert.
496 Don't Spoil My Day-Clover Leaf
Deze lag ook bij Sunrise voor vijf gulden, maar 75 cent bleek exact genoeg. Wat een boutnummer!
497 Go Like Elijah-Chi Coltrane
498 Feelin' Allright-Joe Cocker
De Amerikaanse A&M.
499 Don't You Cry For A Girl-Shoes
Eind 2012 krijgen we een heuse Shoes-week. Hiervan ontbrak het hoesje, maar van 'After All' uit 1970 was de plaat zoek en dus...
500 Goodbye-Mary Hopkin
Van deze was alleen de voorkant aanwezig, maar daar heb ik me in die twintig jaar niet druk over gemaakt!

Mijn nieuwe paspoort is pas dinsdag klaar, volgens verwachting vertrekken we de volgende dag. Voor Soul-xotica hebben we tot die dag nog een boodschappenlijst: zonsverduistering, Clor, ladthcev, Schijf, eindstreep, 20YAT... Niks vergeten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten