dinsdag 9 augustus 2011

20 Years Ago Today: 465-474


Vergeet ik iets? 'Almost'? Nee, vier van de tien kocht ik precies twintig jaar geleden, twee gisteren en vier morgen. Het kan dus zo wel. Drie van de tien stonden al eerder in de schijnwerpers. We zijn nog steeds in Denemarken. De volgende aflevering ook nog. Vandaag uitstapjes naar Skanderborg en Vejle en 'thuis' in Skarrild.

In Vejle (spreek je uit als 'wijle') raak ik verzeild in een verzamelaarsboetiekje. Naast stripbladen doet hij ook in singles en het is een kenner. Hij leert me dat platen van de Deense groep Kazolien onbetaalbaar zijn en drukt me op het hart dat die van Mike Wallace & The Caretakers erg bijzonder is. Tien kronen... Zou hij het nog herinneren? Zich anno 2011 de haren uit de kop trekken?

465 Listen To Me-Hollies
Opnieuw kon Google me niet helpen aan de Deense hoes met de 'unieke' foto. In Denemarken was 'Listen To Me' de a-kant. In Nederland eigenlijk ook, hoewel het hoesje anders doet vermoeden
466 Bend Me Shape Me-American Breed
Zie 14-6-11: Buigzaam deuntje.
467 I'm Going Out-Tages
Zie 7-7-11: The föb för.
468 Hello Dolly-Louis Armstrong
469 EP Ain't That A Shame-Pat Boone
Pat was erg populair in Denemarken.
470 Howzat-Sherbet
De nieuwste plaat van vandaag en wat een klassieker! Smaakt altijd goed.
471 There Won't Be Many Coming Home-Roy Orbison
Ook 'The Big O' roerde eind 1966 de mond wat de Vietnam-oorlog betreft. Helaas totaal vergeten...
472 Yesterday Man-Chris Andrews
Weer zo'n Engelse Decca in een Deens hoesje, hoewel de foto praktisch overal werd gebruikt.
473 Amarillo-Tony Christie
474 The End Of The World-Mike Wallace & The Caretakers
Zie 30-11-10: Steenkolenzwengels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten