maandag 29 augustus 2011

compensatie voor bar weer


Die 'indian summer' laat lang op zich wachten. Vrijwillig ziek worden op een fiets kan altijd en mijn nieuwe tent opzetten in een moeras trekt me ook niet. Dus blijf ik in de omgeving. Compensatiedrang. Marianne leerde me vorig jaar de betekenis ervan. Als ik terugkijk op het laatste half jaar: geharrewar met UWV en soos, de helft van de tijd van een dubbeltje moeten rondkomen, het overlijden van heit... Ja, ik was wel toe aan vakantie! Nu het weer niet wil meewerken, zoek ik andere vormen van compensatie. Bijvoorbeeld weer eens ouderwetsch platen shoppen in Zwolle.

Eigenlijk ging ik ook voor kleren, maar slaagde niet op dat gebied. An's kringloophal zit in het oude TNT-gebouw bij het station. Hoewel slechts vijftig cent per stuk waren de singles niet veel soeps. Bij de kringloop aan het spoor had ik meer geluk. Zij boden een collectie singles uit een dansschool. Tenslotte bij Minstrel drie nieuwe elpees gekocht en een hoop singles. De langspelers komen nog uitgebreid aan bod, enkele singles misschien ook?

Elpees
* Espers- III (2009)
* Marissa Nadler- s/t (2011)
* Snowblink- Long Live (2010)

Singles
* Bow Wow Wow- I Want Candy
* CCS- Hurricane Coming
* Chiffons- Sweet Talkin' Guy
De originele Engelse persing in nieuwstaat. Duur? Ja. Nou en? Rotweer!
* Clambake- River Deep Mountain High
Weinig verrassende cover uit 1973.
* Consortium- All The Love In The World
Nu mét fotohoes.
* Terry Dactyl & The Dinosaurs- Sea Side Shuffle
Nu mét fotohoes.
* Bobby Darin- If I Were A Carpenter
* Donovan- Catch The Wind
* Fania All Stars- Ella Fue
* Flavium- Nobody Knows You When You're Down And Out
* Patsy Gallant- From New York To L.A.
* Hues Corporation- Rock The Boat
Nu mét fotohoes en betere staat.
* Johnny & The Hurricanes- Reveille Rock
De Nederlandse persing.
* Tim Knol- Gonna Get There
Dit was een exclusieve release op de laatste Record Store Day. 's Avonds hoorde ik de b-kant, 'What The Hell', zonder voorkennis op de radio. Ik heb hem toen meteen gereserveerd.
* Kokomo- Asia Minor
De tune van 'Joost Mag Het Weten'.
* Ramsey Lewis Trio- Dancing In The Street
* Lighthouse- Sunny Days
* Liquid Smoke- I Who Have Nothing
De eerste 'I love you' in het refrein werd ooit voor een Veronica-jingle gebruikt. Verder een tegenvaller, beetje Vanilla Fudge.
* Trini Lopez- Goody Goody
* Lydia & Her Melody Strings- Send Me The Pillow
* Mr. Bloe- Groovin' With Mr. Bloe
Heb je nóóit genoeg van?
* New Musik- This World Of Water
Ruim 18 jaar gezocht!
* 1910 Fruitgum Co.- Simon Says
* Rare Earth- I Just Want To Celebrate
Nu de Duitse fotohoes.
* Righteous Brothers- You've Lost That Lovin' Feeling
De Engelse Old Gold uit 1984.
* Shadows- Song For Duke
* Tony Sherman- I Wrote You A Letter
* Tony Sherman- Sing With Me
* Soulful Dynamics- Mademoiselle Ninette
Nu met de Nederlandse fotohoes. Op de dansschool heette zo'n stamper een jive...
* Starbuck- Moonlight Feels Right
Vervanger van een slachtoffer van de kiwiramp uit 2009.
* Style Council- Have You Ever Had It Blue
* Toby Jug- Woke Up To Slow
Zeldzame spin-off van René & His Alligators uit 1971 voor 50 cent.
* Trinity- 002.345.709
* Bob Vrieling- Prikkebeen
Hellup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten