woensdag 17 november 2010

telefoontoppertje #2: First Choice


Valt niet mee... Tellen. Hoezo The Boonaraaas een kwartet? De zakjapanner erop nageslagen en ik tel vijf leden. Dus een kwintet... Zoals beloofd zijn de telefoontoppertjes een bonus, al weet ik nu nog niet of er nog een regulier bericht komt vandaag. Niets is toevallig, leerde ik jaren geleden en vandaag werd het weer eens duidelijk. Overwin ik eerst mijn angst en voelt het alsof ik driemaal groter ben dan de wereld, valt er een teleurstelling op de mat...

Ik was vandaag vrij en had om half twaalf een afspraak op de Woldmeenthe. Iets zei me dat het de ultieme dag zou zijn voor de lange rok. Ofschoon ik al een broek had aangetrokken, bleef het tijdens de koffie knagen. Ik besefte dat de angst ver weg was en twee minuten voor vertrek stroopte ik de broek uit en trok de rok aan. Ditmaal geen opgerolde trainingsbroek in een zakje. 'No way out'. In het diepe.

Wél dopjes in de oren, dus northern soul en funk. Door het park, langs de C1000, naar het station. Spoorbrug over, afspraak, terug, in de Supercoop, een paar antieke (maar in nieuwstaat verkerende) Doc Martens gekocht bij het Leger Des Heils en door de Gasthuisstraat naar huis. Commentaar gehad, collega's gezien, minachtende blikken... Het doet me niets. Tessa, een alleraardigste Buze-collega, schenkt me een glimlach... Laat Steenwijk maar lullen!

Ik weet niet of ik het zonder de deuntjes had gered. Met name 'Love Having You Around' van First Choice doet me nóg stoerder lopen. Dat nummer had mijn voorjaar al gekleurd. Iemand op het Avro-forum zocht titel en artiest bij een mp3'tje. Beetje googlen met 'Everyday I'm gonna get on my camel and ride' en ik kom bij Stevie Wonder. Youtube levert me de cover van First Choice. Mijn opname is overigens een zeer slechte. Een remix die flink overslaat. Maar je went eraan...

Nog euforisch van mijn overwinning kleppert mijn brievenbus. Post van Noordwestgroep. Ondertekend door de directeur laat men weten dat ik per ingang van morgen weer hele dagen moet werken. Ik ben het conflict altijd uit de weg gegaan, maar nu niet! Morgenochtend om half twaalf klok ik uit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten