maandag 29 november 2010

de duvel is oud


Liefste Syl,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 54. Grote meid! Hoewel ik vermoed dat er niet veel bij die anderhalve meter is gekomen. Of bij je schoenmaat 34. Ja, ik ben ook dertien jaar ouder geworden! Je was, daags voor je 41e, de eerste naakte vrouw waarmee ik in bed lag. Ik mocht dat fietsenverhaal toen niet gebruiken, dus doe ik dat nu ook niet. Jawel, je was mijn eerste, ik was een laatbloeier. Nou ja..., bloeier... Ik heb er sindsdien geen flikker mee gedaan!

Een Francaise in Sneek, daar zong Sting toch over? Je had een abonnement op begin-twintigers met lang haar. Yep! Ik ging twee weken later voor het eerst in zes jaar naar de kapper. Je was niet blij! Ik hoorde mensen je aanduiden als 'mevrouw Dutroux'. Ik moest erom lachen...

Als die gehaakte topjes met spinneweb-motief weer in de mode zijn, koop ik er eentje voor je. Hij stond je echt beeldschoon, maar hij móest uit... Ik zou nog heel veel anekdotes uit die vijf jaar... euh... ik bedoel een maand, kunnen opdiepen, maar het gaat op Soul-xotica om muziek. Maar, dan nog, Vangelis heeft ook niets met muziek te maken...

Als je zondagavond me beu was, zei je 'Gerrit, ik geloof dat The Scrum wel weer open is', vervolgens een videoband met Star Trek, geluid zacht (je las de ondertiteling) en dan een cd op tien van die Griekse neuroot. Succes verzekerd! Drie minuten later spurtte ik weg op mijn Vespa PK 50...

Tweede kerstdag 1997 volgde de climax. Ik heb het uitgemaakt. Dat je mijn eigendommen niet in de Kliko hebt laten zakken, maar deze via Jan Folmer in Jutrijp hebt bezorgd, vind ik nog altijd erg bijzonder. Ik denk dan ook met liefde aan je terug. Ik wens je een hele fijne avond toe met je vriend Jan, met wie je ruim tien jaar gelukkig bent. Ik wens je veel geluk... en dat meen ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten