donderdag 18 november 2010

rechts inhalen


Hoppa! De schade van maandag is voldaan. Als Peter die nu eens heeft staan...? Maar natuurlijk heeft Peter hem staan! Kijk zelf maar op singlehoesje.nl. Een zeer bonte verzameling met lekkers. 1982. Tot een paar jaar geleden dacht ik niks met de jaren tachtig te hebben. Tot het Theater Van Het Sentiment een paar zomers geleden drie uren nonstop zomerhits uit een bepaald jaar draaiden. 1982 bracht veel herinneringen naar boven. Jahaaa! Toen was ik nog jong, werd iedere zes weken naar de kapper gestuurd en pastte met twee voeten in maat 48 schoenen!

De zomer van 1982. De laatste vakantie met ons zessen op de camping in Nunspeet. Nu waren wij van huis uit Nederlands Hervormd, maar beduidend minder streng in de leer dan de Zeeuwen op de camping. Wij gingen zondag niet naar 'de karke', maar in korte broek naar de Zandeplas. Heidenen waren we!

Onze enige en liefste zus zou even roet in het eten gooien door op dramatische wijze de verkering met haar campingliefde uit te maken. ,,Dan gean we nei hús", hoor ik vader nog zeggen. Gelukkig bleven we daar en kon ik iedere dag op de schommel.

Er zijn twee platen die een bijzonder zomergevoel geven, maar pas in de nazomer een hit werden. En dus vraag ik Jelte maar rechtstreeks. Heb jij 'Why' van Carly Simon in Nunspeet uitgezocht? In 1981 was dat 'Chequered Love' van Kim Wilde, weet je nog? Ik ging uiteraard voor autootjes of Lego. Of was het in 1982 Playmobil? Staat me iets van bij...

Hoe de herinnering van Third World in Nunspeet terecht komt? Geen idee! Wel dat het Theater vorige week woensdag 10 november 1982 herbeleefde. De hele dag zat 'Try Jah Love' in mijn hoofd. Maar die was in november toch al uit de hitparade? Prompt het tweede nummer in het programma. Ik had hem al drie jaar niet meer gehoord.

Dinsdagavond draaiden ze hem in Langs De Lijn en gisteren opnieuw bij de KRO. Nu is het wel weer even genoeg voor wat mij betreft...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten