zondag 30 april 2023

Eindstreep: april 2023


Omdat ik zondagavond na de show vaak wel wat ontspanning kan gebruiken en publiceren vaak een té zware belasting wordt, ga ik nu alvast de 'Eindstreep' presenteren aan jullie. April is niet een hele dikke maand geweest qua aantallen, maar het is des te meer genieten! Daar komt bij dat ik deze maand een flink deel heb ingelost bij Mark maar deze singles zijn nog niet binnen. Die gaan dus mee voor de maand mei. Ik had stiekem gehoopt dat de acht van Chris op de mat zouden vallen, maar dat gaat volgende week worden. Als klap op de vuurpijl heb ik zojuist een hagelnieuwe heruitgave besteld via Discogs. We kunnen volgende week zonder meer aan de slag met de 'Singles round-up'. Omdat er niet veel platen zijn te tellen, is de top tien van deze maand ook zomaar samengesteld.

Eerst de cijfers. Ik heb vooralsnog besloten om Stevie Wonder in de Blauwe Bak te houden. Daar kan ik volgend jaar nog altijd anders over beslissen want ik hou de Blauwe Bak-singles nog even apart voor de rest van het jaar. Dan kom ik uit op vier Blauwe Bak-singles die deze maand zijn gekocht en binnengekomen. Qua Gele Bak zijn het elf singles plus maar liefst acht 'dubbele' en vaak 'upgrades'. Buiten de acht van Chris en het onduidelijke aantal van Mark heb ik 'pre-orders' geplaatst op een duo op Izipho Soul en een tweetal van Epsilon en daar komt nog de net geplaatste order bij. De top tien laat zich eenvoudig samenstellen en ziet er als volgt uit.

1. Angeline - Genesis

2. Rock In The Sea - Shocking Blue

3. Prototype - Valentino Maltos

4. All Together Now - The Beatles

5. Simon Smith And The Amazing Dancing Bear - Alan Price Set

6. Spirits In The Material World - The Police

7. You Haven't Done Nothin' - Stevie Wonder

8. The Diary Of Horace Wimp - Electric Light Orchestra

9. So I Can Make This Change - The Krash Band

10. Mystery Song - Status Quo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten