dinsdag 31 mei 2022

Eindstreep: mei 2022


Tot slot deze maand de 'Eindstreep'. Ik zie overigens net dat het de tweede 'Eindstreep' is van de maand mei want ik heb die van april in de nieuwe maand gepubliceerd. Ach vooruit! Dan neem ik nog wel de moeite om twee top tien-lijsten te doen. Nu is het vrij eenvoudig om een hele 'sterke' top tien samen te stellen uit beide lijsten. Niets aan veranderen zo! Over een maand mag ik me schrap zetten voor de samenstelling van de Gele Bak Top 100 welke jullie weer uitgesmeerd krijgen in de weekenden van juli. Dan kan ik het wat rustiger aan doen! Nu besluit ik dan deze maand die voor de eerste helft niet echt productief lijkt qua platen, maar uit deze periode stammen een aantal bestellingen die nog altijd onderweg zijn. Die gaan uiteraard mee voor juni. Op de valreep herinner ik me de paar singles uit april en maart die deze maand zijn binnen gekomen. Eentje daarvan staat bijna op nummer 1!

Ik koop in de maand mei maar liefst 61 singles. Daarvan zijn er vijf onderweg en zou ik eigenlijk al lang hebben verwacht. Ze zijn op 16 mei afgerekend en hoeven enkel uit Oostenrijk te komen. Ik heb dus niets te maken met invoerkosten of iets dergelijks. Twee zijn niet onderweg maar moeten nog worden geperst. De eerste daarvan lijkt dichtbij dat stadium te zijn. Ik meen dat ik een week geleden een foto van de artieste met een fysieke single heb gezien, maar de releasedatum staat voor juli. Ik heb vijf singles dubbel. Dat zijn The Casuals, Los Payos, Marie Osmond en Simon & Garfunkel uit de laatste afleveringen plus de Clarence Mann die Mark per abuis heeft mee gestuurd. Er zijn dan twintig singles voor de Gele Bak en eenendertig voor de Blauwe Bak. Als ik deze samenvoeg en een top tien mag samenstellen, ziet deze er als volgt uit.

1. Friggin' In The Riggin' - The Sex Pistols

2. Come Get This Love - Raja-NeƩ

3. Geno - Dexy's Midnight Runners

4. Happiness Is - New York City

5. Trivialities - The Nombres

6. Charisma Road - Charisma Band

7. Have A Nice Weekend - Tom Brock

8. Seal My Heart - Sir Wick

9. He Knows How To Love Me - Helen Shapiro

10. Let's Say Goodbye - The Pebbles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten