vrijdag 27 mei 2022

Het zilveren goud extra


De belofte van een zestal singles van Vader Abraham blijft staan en ga ik later dit weekend doen. Ik zit een beetje te spelen met het idee wat ik met de singles van gisteren ga doen. Bij het doorzoeken van een kast stuit ik op een bakje met singles. Er zit eentje tussen die ik had verwacht. Voor de rest zijn het singles waarbij ik wat een vage herinnering heb. Het zijn echter allemaal platen die vóór mei 1997 in mijn verzameling zijn gekomen. Hoe ga ik deze een plekje geven op Soul-xotica? Welnu, met een extra aflevering van 'Het zilveren goud'. Zonder een verhaaltje uit mei 1997 want dat krijgen jullie later dit weekend. Het zijn vijftien singles en een leeg fotohoesje. De plaat van dat hoesje heb ik op een vreemde manier wel meegenomen in de bakken. Ze kunnen dan nu weer een gelukkig paar vormen. Het hoesje is van de Duitse persing van 'Wild Bird' van George Baker Selection en is dan ook meteen de oudste. Deze heb ik namelijk in mei 1990 moeten kopen. Het is op een braderie en de verkoper heeft '19th Nervous Breakdown' van The Rolling Stones. De deal is echter dat ik alle singles meeneem. Ach, ze zijn een kwartje per stuk. George Baker heb ik pas in 1992 toegelaten in de collectie nadat ik als een blok voor 'Little Green Bag' ben gevallen. Boots is een plaatje dat ik heb geleend en dat nooit terug is gegaan. Voor de rest zijn het singles die ik eind 1993 van een buurjongen heb overgenomen. Zoals jullie zien zit er nogal triest repertoire bij, maar deze kon ik niet weggooien!

2774 Zilverdraden Tussen 'T Goud - Jerry Bey (NL, CNR, 1964)
2775 Goodnight My Love - Roy Black (Duitsland, Polydor, 1966)
2776 Golden Glänzt Das Meer - Die Blue Diamonds (Duitsland, Fontana, 1962)
2777 In The Beginning - Boots (NL, Philips, 1968)
2778 Parel Van De Zuidzee - Trea Dobbs (NL, Decca, 1964)
2779 Perhaps Love - Placido Domingo & John Denver (NL, CBS, 1981)
2780 Moai Fryslân - Durkje & Froukje (NL, Fontana, 1959)

De single van The Blue Diamonds is een Duitse uitgave met twee vertalingen/hertalingen van hun nummers. De genoemde a-kant is 'Rio Nights' terwijl op de b-kant 'Little Ship' staat. Dat is een 'Blaues Boot Der Sehnsucht' geworden. Trea Dobbs heb ik inmiddels al maar zo'n Decca-hoesje is nooit weg. Ik heb hem overigens ook al tweemaal in de jaren zestig-bak staan omdat eentje onder haar officiële naam is (Trea Van Der Schoot). Placido en John heb ik in 1994 op de vuilstort gevonden.

2781 Komm Zu Mir, Darling - Detlef Engel (Duitsland, Telefunken, 1959)
2782 Ich Will 'Nen Cowboy Als Mann - Gitte (Duitsland, Columbia, 1963)
2783 Tussen De Bergen - Limbra Zusjes (NL, Polydor, 1961)
2784 Rock Your Baby - George McCrae (US, TK, 1974)
2785 Skûtsjesilen - De Sambrinco's (NL, Telefunken, 1958)
2786 Blume Von Tahiti - Gert Timmerman (NL, Telefunken, 1963)
2787 Ciao, Adieu, Bye, Bye - Will Tura (NL, Palette, 1965)
2788 Lang Geleden - Zangeres Zonder Naam (NL, Philips, 1959)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten