maandag 15 november 2021

Bladvulling


Er is weliswaar werk aan de winkel maar desondanks heb ik dit weekeinde weer vrijaf genomen van Soul-xotica. Mijn telefoon ligt momenteel aan het stroom en daarop heb ik de screenshots staan van de singles voor 'Het zilveren goud' waardoor ik dat op dit moment even niet kan doen. Wellicht vanavond en dat gaat een dubbelaflevering worden met zestien singles. In 'Blad voor de mond' heb ik het over het allerlaatste blaadje aan de plataan, maar dat is niet de foto die ik heb gebruikt. Ik blader opnieuw door de foto's van precies vijf jaar geleden en vind dan de betreffende foto. Dit blaadje is in 2016 tot eind november aan de boom blijven zitten. Overigens heb ik afgelopen zaterdag schoon schip gehouden voor wat betreft de bladeren op het plein en in de tuin. Vanmorgen is de gemeente langs geweest met de 'stofzuiger' en is het grasveld onder de bomen op het plein ook bladvrij gemaakt. Mooi, want deze blaadjes zouden bij een volgende harde wind weer op het plein hebben gelegen. Ik heb in totaal vijf groene containers vol bladeren naar de korf gebracht. Ik heb zelfs de steeg gedaan bij mijn fietsenschuur terwijl ik anders niet zoveel op heb met de, daarvan profiterende, buurvrouw. De plataan is tot op heden nog niet leeg en dus zal ik volgende week opnieuw een groene container vullen met bladeren, De foto is van 23 november 2016 en volgende week dinsdag weten  weof anno 2021 meer dan één blaadje aan de boom hangt. Straks even op de fiets naar Dwingeloo voor boodschapjes want ik heb wel trek in een fietstochtje. Vanavond in ieder geval 'Het zilveren goud'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten