woensdag 26 mei 2021

Week Spot: Simtec & Wylie


Het komt me aan de ene kant wel goed uit omdat ik niet te ver achterop schema wil komen met Soul-xotica. Toch moet ik benadrukken dat de keuze voor de Week Spot niet een Jantje van Leiden is, hoewel ik bijzonder weinig kan melden over de single. Het is niet de eerste keer dat Simtec & Wylie de Week Spot in hun bezit hebben en ik geloof dat ik in het verhaaltje van enkele jaren geleden al de hele geschiedenis uit de doeken heb gedaan. Misschien nog niet met de vermelding van de fantastische solo-single die Simtec Simmons in 1975 heeft uitgebracht: 'Some Other Time' op het Innovation 2-label. Aanvankelijk reikt mijn interesse voor het duo niet verder dan de elpee uit 1971 maar dan hoor ik dit 'Cross That Bridge' uit 1973. Het is toen eveneens als single verschenen, maar deze is nimmer op mijn pad gekomen. Ik begrijp uit de beschrijving van een Engelse dealer op Discogs dat de Bridges Unlimited-uitgave Engels moet zijn en uit de jaren negentig. Helaas is helemaal niets over het label te vinden. Ik zou wel benieuwd zijn of de eigenaar(s) alleen soulvolle en funky titels met bruggen verzamelt of dat hij wellicht een exotische uitgave van 'Bridge Over Troubled Water' op het programma had staan. We zullen het nooit weten. 'Cross That Bridge' laat Simtec & Wylie op hun meest soulvolle horen en dit is echt een nummer dat momenteel 'speelt' voor mij zoals de Alarmschijf op de radio. Voor meer informatie over Simtec & Wylie verwijs ik jullie graag door naar het bericht over de Week Spot 'Is It Meant To Be' (Dinsdag 14 april 2015).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten