woensdag 18 november 2020

Nostalgisch plaatje


Een week na het psychedelische plaatje lig ik nog altijd een aantal berichten achterop schema. Later vanavond ga ik de Week Spot presenteren en de derde aflevering van 'Het zilveren goud' voor deze maand. Met een fotografisch momentje erbij zit ik dan weer op 18 berichten voor deze maand. Vrijdag zal wel weer een dubbele publicatie worden omdat ik vaak geen tijd heb/neem om donderdagavond een bericht te schrijven. Ik verwacht morgen niet heel veel post voor de variatie en wellicht is dat een uitgelezen moment om een kringloopwinkel te bezoeken? Ik kijk in mijn foto-album dat ik sinds 2015 heb aangelegd van fiets- en wandelavonturen, vakanties en dergelijke voor een geschikte foto voor vanavond. Meestal scroll ik snel door de eerste foto's heen en ga pas opletten bij foto's uit 2017 en 2018. Nu blijft mijn aandacht meteen steken bij een foto uit 2015. Goh ja... die zondag... Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit inmiddels ruim vijf jaar geleden is. Ik kan precies herinneren naar welke podcasts ik heb geluisterd tijdens deze fietstocht. Het is de laatste dag van mijn zomervakantie van 2015 en eentje die de vakantie helemaal 'af' maakt.

In 2015 woon ik nog in Nijeveen en heb dan sinds een paar maanden de beschikking over de Multicycle. Deze wil ik niet afgeladen met tassen op weg sturen voor de vakantie en dus besluit ik om met de fiets in de trein naar Emmen te gaan. Vanuit Emmen naar de camping met de bus de tent en andere rotzooi brengen en daarna met de fiets van Emmen naar Sleen. De terugweg weer hetzelfde ritueel. Het wordt een zeer bijzondere vakantie en eentje waar ik nog altijd met heel veel plezier op terug kijk. Toch voelt het in het laatste weekend niet 'compleet'. En zo ga ik op de laatste zondag van mijn vakantie op de Multicycle naar Sleen en weer terug. Ik heb een boodschapje want mijn koffie is schoon op en feitelijk fiets ik naar de Albert Heijn in Sleen om mij van een shot Douwe Egberts te voorzien. De foto is genomen bij het Mantingerveld op de heenweg. Ik ga zitten op een bankje voor een sigaartje (ik ben in deze vakantie weer begonnen met de sigaren...) en pak de camera erbij. Ik maak hier de fraaie foto van de Multicycle welke ik vast al eens heb gebruikt op Soul-xotica, maar ook dit uitzicht vanaf het bankje. Dat is de westelijke richting waar vanuit ik ben komen fietsen. Terwijl de wind vanavond al merkbaar aanhaalt, trakteer ik jullie op een foto van een zonnige zondag in augustus, de laatste van die maand in 2015. Het is bloedheet en dus volstaat een korte broek en t-shirt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten