woensdag 31 mei 2017

Eindstreep: mei 2017



De 'Eindstreep' van april lijkt aanvankelijk die van mei te worden. Dan is het zondagmiddag 7 mei en ontdek ik dat er een groot pakket in mijn brievenbus zit. Het zijn singles die door Albert zijn toegestuurd. Tot zaterdag lijkt het alsof ik hieruit de 'Eindstreep' van mei ga samenstellen, maar dan breng ik een bezoekje aan de kringloop in Meppel. Dat levert tien singles méér op. Het pakket van Albert bevat nogal wat 'dubbele' singles zitten die ik heb benut als 'upgrades' voor oudere en mindere exemplaren en 'dubbele' singles doen doorgaans niet mee in de 'Eindstreep'. Bij uitblijven van overige singles in deze maand had ik een kleine concessie gedaan, maar dat is nu niet nodig. Het betekent ook dat de statistieken een beetje interessanter worden deze maand, er is immers geen honderd procent-score zoals in april.

In totaal komen er dertig singles mijn collectie binnen in deze maand. Daarvan komen vijf in de Blauwe Bak en eentje in de gospel-koffer. Er zijn dertien singles die ik al heb maar, nogmaals, erg welkom als 'upgrade' van bestaande exemplaren. Op 1 staat de absolute verrassing uit het pakket van Albert. Een single waarvan ik bijna was vergeten dat ik hem zocht, zó weinig kom je die tegen in deze contreien. Een merkwaardige plaat maar door dit verrassingseffect voor mij dé ultieme plaat van mei 2017.

1. If I Could Do It All Over Again, I'd Do It All Over You-Caravan

2. Sending Out An S.O.S.-Retta Young

3. Lovely Rita-Fats Domino

4. Sweet William-Millie

5. Keep On Dancin'-Heathermae

6. River Rouge-Dennis Coffey & The Lyman Woodard Trio

7. The Rib-Jeannie C. Riley

8. Born In Bethlehem-The Staple Singers

9. Do The Push And Pull-Rufus Thomas

10. The Ghetto-Donny Hathaway

Geen opmerkingen:

Een reactie posten