woensdag 31 mei 2017

Eindstreep: april 2017



De overige singles zouden met gemak voor het laatste weekend van april binnen kunnen zijn, maar helaas gaat dat niet door. Blue Magic zou in geen geval vóór zondagavond 30 april binnen kunnen zijn omdat ik de single pas een dag van tevoren heb besteld. Toch reken ik Blue Magic tot de singles van april. Met deze logische nummer één is de koploper van mijn zoeklijst verdwenen. Ik had een 'alternatief' in gedachten, maar die single blijkt een stuk prijziger te zijn als die al eens opduikt. Dat zou dan 'Where Did I Go Wrong' van The Spontanes moeten worden, een praktisch onvindbaar plaatje uit South Carolina op het United Artists-label. Het is naar alle waarschijnlijkheid nooit verder gekomen dan het demo-stadium. Intussen blijf je leuke dingen ontdekken. Zo kom ik op de site van Rarenorthernsoul een poppy Northern Soul-ding tegen dat ik meteen herken. Zij hebben het voor vijftig pond in de aanbieding. Ik heb het plaatje in 2008 of 2009 voor vijftig cent tot een euro gekocht, maar nooit als Northern Soul erkend. Het stond bij mij dus gewoon in de 'algemene' jaren zestig. Verleden tijd want dat heb ik gisteren recht gezet, hoewel de a-kant me nog steeds niets doet. Ook verneem ik via dezelfde dealer dat 'Geni' van Terri Bryant in de 'issue' ietsje in prijs is gezakt en hun exemplaar staat nu gelijk aan het 'koopje' van mij in 2015. Voorlopig nog geen dubbeltjes en kwartjes voor die plaat. Even snel de statistieken: April levert elf singles op, waarvan nul dubbel en alle elf Blauwe Bak-aanwinsten. 'Trying To Live My Life Without You' van Otis Clay valt in de top tien buiten de boot.

1. Can I Say I Love You-Blue Magic

2. You'll Wake Up Wiser-Chuck Boris

3. Come To Me Softly-Jimmy James & The Vagabonds

4. Who Could Doubt My Love-Odds & Ends

5. Cloudy Days-Jimmy Coleman

6. This Time Tomorrow-Mamie P. Galore

7. The Outside World-The Drifters

8. Lay A Little Lovin' On Me-Baby Washington & Don Gardner

9. You Shouldn't Have Set My Soul On Fire-Inez Foxx

10. We'll Cry Together-Maxine Brown

Geen opmerkingen:

Een reactie posten