zaterdag 29 april 2017

Magie d'r in?



Helaas pindakaas! De singles uit Engeland zijn nog niet gearriveerd waardoor het weinig zin heeft om morgenavond een 'Eindstreep' te doen. Deze singles gaan door de maand mei. Plus het fotomodel welke ik niet langer onder de pet kan houden. De plaat staat sinds drie jaar hoog op mijn zoeklijst en sinds Terri Bryant en The Para-monts zelfs op de eerste plek. Een 'moeilijke' plaat die vooral in de demo-versie ontzettend gewild is met prijzen die de pan uitrijzen. Het is een anderhalve week geleden dat ik uit verveling weer eens een vruchteloze gok ga doen op Ebay. Dan zie ik deze voor een aantrekkelijke prijs, maar toch kan ik het me niet direct permitteren. Die veiling is vorige week zaterdag afgelopen zonder een koper. Gisteravond moest ik weer even kijken. Nu kan er worden geboden vanaf dertig dollar, maar heeft de verkoper tevens de 'Buy-it-now' met tien dollar verlaagd. Ik kan twee dingen doen: Een bod uitbrengen met het risico om overboden te worden in de laatste seconden óf de nieuwe prijs accepteren. Ik heb het laatste gedaan waardoor ik over een paar weken deze schoonheid aan de collectie kan toevoegen. Blue Magic klinkt bekend, maar deze Blue Magic is niet dezelfde als de band uit de jaren zeventig en tachtig. De Blue Magic van 'Can I Say I Love You' heeft alleen dit plaatje uitgebracht in 1969. Liberty heeft eerst een demo op vinyl geperst en daarna deze op, vermoedelijk, styreen. Dat is dan weer een gokje hoe het klinkt, maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen. Straks nog een 'Raddraaier' en dan zit ik weer op schema.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten