woensdag 14 februari 2024

Week Spot: MT Jones


Voordat ik weer verder aan de slag ga met de 'Singles round-up' wil ik eerst de nieuwe Week Spot aan jullie voorstellen. Dat kan ik naar alle waarschijnlijkheid binnen één alinea houden. Er is namelijk niet veel informatie te vinden over deze nieuwe artiest buiten 'groots' nieuws dat wellicht de zaken verder in beweging kan zetten. MT Jones is een zanger en songschrijver uit Liverpool. Geïnspireerd door de grootheden uit de soul en jazz brengt hij zijn eigen ode aan de muziekstijlen met zijn eigen liedjes. Soms leent hij iets dat al bestaat en dat is het geval met 'I'd Be Lying'. Hierin gebruikt hij een sample van 'I Caught You In A Lie' van Robert Parker. Jones is vanaf eind 2022 actief op Bandcamp maar is volgens de hoestekst al sinds zijn achtste in de weer. In april 2023 komt 'I'd Be Lying' naar buiten en ruim een half jaar later verschijnt het dan als vinylsingle. Ik heb al eens gezegd dat ik verwacht dat MT Jones voor 2024 gaat worden wat Jalen Ngonda voor 2023 is geweest. En wat lees ik nu? MT Jones gaat in maart en april op Europese tournee als voorprogramma van Jalen Ngonda. Het gaat nu zeker helemaal goed komen. In ieder geval is 'I'd Be Lying' deze week de kersverse Week Spot. Straks verder met de singles van Mark.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten