maandag 1 augustus 2022

Eindstreep: juli 2022


Om acht uur sta ik naast mijn bed. Na een scheerbeurt en een ontbijtje met koffie stap ik op de fiets naar Steenwijk. Even voor half elf vertrekt de trein naar Heerenveen en ik heb meteen aansluiting op de bus naar Sneek. Hoewel de meeste winkels in Sneek zijn gesloten op maandagochtend staat me er iets van bij dat VIP al 's ochtends open is. En wat blijkt? Het is de enige winkel aan het Grootzand buiten een nering met souvenirs. Ik ga in een half uur door alle singles heen en weet een fraai prijsje eruit te slepen. Het resultaat? Achtentwintig singles en zowaar al eentje die een kans maakt op een hoge plek in de Gele Bak Top 100 van 2023. Die ga ik vanaf donderdag aan jullie voorstellen. Nu eerst de 'Eindstreep' van de afgelopen maand. Het tellen is vrij eenvoudig vanavond, het top tien-lijstje blijkt iets lastiger te zijn. Ik merk dat ik geen reguliere uitzendingen heb en ken veel platen nog niet goed genoeg.

De Gele Bak wordt totaal genegeerd in juli maar augustus maakt dat nu al dubbel en dwars goed. Ik heb bovendien nog een flink bedrag op mijn ov-kaart staan en zou zomaar nog eens op en neer naar Assen kunnen voor méér. De Blauwe Bak is dus de winnaar in juli. In totaal zijn dat 45 singles en 5 dubbele. Uit de vorige periode komen 9 singles mee (de platen uit de eerste 'Singles round-up') en van de afgelopen maand is eentje nog onderweg (The HP's) en zijn er twee pre-orders. Uit de reeds gearriveerde singles kan ik de volgende top tien samenstellen.

1. How Do You Stop - James Brown

2. Joy To The World - Spice Of Ice

3. Hold On To Love - William DeVaughan

4. Promised Land - Gloria Scott

5. Hey You Got Me In A Daze - Jerone (Roy)

6. Come Back Home - Truth

7. Stone Man - Sanders Sisters

8. Just Ask Me - Lenis Guess

9. Let Me Down Easy - Rare Pleasure

10. All I Wanna Do Is Save You - Irma Thomas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten