woensdag 24 augustus 2022

Vakantiegroet uit het verleden: 2015


Doorgaans heb ik in augustus (en soms al eerder) een kleine serie over vakanties. Nu ben ik maandag begonnen met een 'Excuusbui' en een foto van precies een jaar geleden. Gisteren is daar 2020 bij gekomen. Ook vandaag wil ik weer zoiets doen maar dan weer met de exacte datum. Dat is 24 augustus om precies te zijn. In 2019 ben ik dan net de eerste dag naar Sleen en dat levert nog geen foto's op. Als ik verder terug blader, kom ik uit bij 24 augustus 2015. Dat is de laatste dag van de eerste keer naar Sleen. Ik heb een zeer compacte vakantie gepland: Van donderdag tot maandag. Dat laatste vooral omdat er noodweer wordt voorspeld voor de maandagavond. Dat blijkt reuze mee te vallen en zo plak ik nog een dag eraan vast. Het valt meteen op hoe zonnig de foto's in Duitsland zijn want die herinnering heeft het niet. In Nederland is het vies benauwd hoewel de zon de grote afwezige is. Ik fiets eerst op mijn gemak naar Coevorden. Op een terrasje besluit ik dat ik wel even over de grens wil kijken. Ik fiets een stukje het zuiden naar Ane en ga dan richting Gramsbergen op de Vechtdalroute. Of... de Vechtetalroute zoals hij op dit stuk heet. Vooral in de omgeving van Laar, een paar kilometer over de grens, maak ik een paar foto's en besluit dat de molen maar het fotomodel moet worden. Dit is overigens het 4545e bericht en dat had ik uitgebreid willen vieren. Nee, laat maar. Ik heb even niet de moed om naar boven te lopen om de foto te maken voor 'Het zilveren goud' en stel deze nog even verder uit. Morgenavond heb ik het al druk genoeg met de radio evenals vrijdag. Morgen waarschijnlijk een foto uit meer recente jaren in Sleen. In 2013 en 2014 heb ik nog niet zelf een camera en dus doen deze vakanties even niet mee. De nóg eerdere fietsvakanties zijn allemaal eind juli en begin augustus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten