zondag 4 augustus 2019

Gele Bak Top 100: 28-20



De Gele Bak Top 100 nadert de ontknoping en dit betekent eveneens dat de vakantie steeds dichter bij komt. Er is nog veel werk te verzetten. Ik moet immers deze week weten of het al haalbaar is om de Pioneer in de revisie te gooien. Niet dat de fietsenmaker laat weten dat deze de komende drie weken druk is. Ik laat de vakantie-stress nog even voor wat het is. Hoorde ik trouwens vanmiddag op de radio dat het een maand kan duren voordat 'de zomer' weer terug komt? Als daarmee temperaturen van rond de dertig graden wordt gerekend, mag het van mij ook een jaar worden uitgesteld. Het huidige weer is uitstekend genoeg om te kamperen. Het hele kleine beetje regen, zo nu en dan, deert me ook niet. Terug naar de Gele Bak Top 100. Ik wil niet ondankbaar over komen, maar ik denk dat iedere platenverzamelaar dit kan voorstellen. Het is prachtig en bovenal erg verrassend als je weer een pakket singles krijgt toegezonden, maar de ultieme kick is het vinden van een plaatje in een kringloop- of platenwinkel waar je jaren naar op zoek bent geweest. Het plezier, de spanning en alles dat platen verzamelen zó leuk maakt, dat ervaar je pas bij een bezoek aan een kringloop, rommelmarkt of platenzaak. De laatste paar delen bestaan dan ook uit flink wat singles die ik her en der heb gevonden. Vanavond presenteer ik jullie beide delen van dit weekend. Komende zaterdag volgt de nummers 2 tot en met 10 en de nummer 1 krijgt een speciaal bericht. Vijf van de negen singles uit deze aflevering komen van Albert, ook al heb ik Rozalla onlangs nog in een betere staat mét fotohoes gekocht. The Caravelles zat in het pakketje van Baz uit Schotland, Heaven 17, Madness en Everything But The Girl komen van de kringloopwinkel in Hoogeveen.

28. Sengidince-White Butterflies (NL, Philips 6012 507, 1975)

27. You Don’t Have To Be A Baby To Cry-The Caravelles (UK, Decca F 11697, 1963)

26. Temptation-Heaven 17 (NL, Virgin 105.275, 1983)

25. Each And Everyone-Everything But The Girl (Duitsland, Blanco Y Negro 249 409-7, 1984)

24. Upside Down-Diana Ross (US, Motown M 1494 F, 1980)

23. Fight The Power-Public Enemy (Duitsland, Motown ZB42877, 1989)

22. Tarzan’s Nuts-Madness (NL, Stiff 4338, 1980)

21. Are You Ready To Fly-Rozalla (België, Buzz BZZ 106059, 1992)

20. Through Before We Started-Leyers, Michiels & Soulsister (EEG, EMI 1192837, 1990)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten