woensdag 28 augustus 2019

Diagonaal zeven letters: Dinsdag 27 augustus



Vorig jaar zou ik op dinsdag naar het Drouwenerzand. Toen leek Stadskanaal aantrekkelijker en dat resulteerde in Ter Apel. Dit keer moet ik maar wel eens echt naar dat gebied. Hoewel ik niet heel vaak die kant op ga, begint iedere kilometer me steeds helderder voor de geest te staan. Feitelijk doe ik eerst een stuk op herhaling van vorig jaar terwijl ik juist iets anders wil fietsen. Het gaat ook nog gedeeltelijk langs de Saksenroute en dus wordt het mij té bekend terrein. Dankzij de knooppunten fiets ik vandaag ook pardoes om het Drouwenerzand heen. Of het me spijt? Nee, ik zie diverse andere leuke plekken voorbijkomen waaronder de uitgestrekte landwegen zoals op de bovenstaande foto. Ik heb besloten dat Gieten het meest noordelijke gaat worden en dan moet ik weer terug. Waar zondagmiddag al een beetje té warm was en gisteren bijna ideaal, daar is het vandaag niet te doen. De terugweg is als een pijnbank. Ik heb liters gedronken en niet een keer een plaspauze gehouden. Het vocht wordt er meteen weer uit gezweet. Grollo en Orvelte zijn anders 'feestjes' om doorheen te komen maar vandaag niet. Ik heb geen benul van tijd want ik heb de telefoon in de tent laten liggen. De zon vertelt me dat het nog op de middag moet zijn. Ik ben om vijf uur in Orvelte en twee uren later in Sleen. Intussen heb ik ook nog een milkshake gehad in Zweeloo. Eenmaal bij de tent ben ik niet meer vooruit te branden. Ik eet het restant harde pasta op met hamburgers en een frisse salade. Hoewel ik een flink deel op eet, gaat toch nog een gedeelte in de vuilnisbak. Ik heb vooral dorst. Een vroege nachtrust is me niet gegund. Een groep Duitsers naast me heeft veel kabaal tot elf uur en even daarvoor is Sleen getrakteerd op een aubade door een blazersensemble en een koor.

Bij het afrekenen voor de overnachtingen krijg ik een meningsverschil met de beheerder en dit maakt dat ik nu zeker volgend jaar niet meer terug ga, nog afgezien van het feit dat ik uit gekkigheid niet meer weet wat ik volgend jaar in Sleen moet bedenken. Ik heb vanmorgen de tent ingepakt en met mijn chef afgesproken dat hij me van Havelte naar Uffelte zal brengen. Ik ben om half drie thuis. De vakantie krijgt nog een klein staartje: Zaterdag ga ik naar Leiden voor een dorp, stad, duin of strandwandeling. Daar wordt later over besloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten