maandag 26 november 2018

Het zilveren goud: november 1993 deel VIII



Wat een weekend! Het begint eerst met een misrekening op zaterdag. Ik ben gevraagd om eerst de 'eigen post' te doen op zaterdagmorgen en vervolgens de PostNL-wijk te lopen. Ik had achteraf gezien eerder moeten beginnen want de 'eigen post' is erg veel en dat gebeurt maar zelden. Met als gevolg dat ik pas na twee uur aan de PostNL kan beginnen en daarbij heb ik nog een handicap. Ik had twee PostNL-fietstassen klaar gezet op de zaak, maar eentje is door een collega meegenomen waardoor ik tijdens de PostNL-ronde driemaal naar het depot moet fietsen om post te halen. Al met al is het pas half zes als ik klaar ben. Ik durf niet een schoonheidsslaapje te doen en ga meteen door 'Do The 45' in. Dan volgt een héle korte nacht en de avonturen van 'Verticaal vijf letters' die jullie straks nog van me krijgen. Ik word steeds vermoeider en mijn lichaam geeft ongebruikelijke reacties. Ik blaas 'The Vinyl Countdown' af en ga slapen. Dat wordt een héle lange sessie want ik word pas vanmiddag wakker als ik eigenlijk aan het werk moet. De klap komt meestal twee dagen later en dus verwacht ik dat ik morgen ook buiten westen zal zijn. Vanavond maar liefst drie berichten, om te beginnen met 'Het zilveren goud'. welke ik eigenlijk zaterdag had willen doen.

We zitten nog steeds in de bak met singles zonder hoes welke eens een nieuwe hoes moeten krijgen en vervolgens een leuk prijskaartje eraan. Dat weet de bediende niet en zo kaap ik de singles mee voor een gulden per stuk. De volgende vier had ik gereserveerd voor zaterdagavond. Na de uitzending vind ik het welletjes. Nog maar vier uur aan slaap in het verschiet voordat ik weer uit de veren moet.

1607 She Loves You-The Beatles (NL, Parlophone, 1964)
1608 Cherry Cherry-Neil Diamond (NL, Stateside, 1966)
1609 Love Her Madly-The Doors (NL, Elektra, 1971)
1610 Here Comes That Rainy Day Feeling Again-The Fortunes (NL, Capitol, 1971)

Geen echte bijzonderheden over dit kwartet. The Fortunes heb ik later nog eens gekocht in de Deense persing en die is kwalitatief ietsje beter dan deze Nederlandse en draai ik dan ook het meeste als het voorkomt. Neil Diamond heb ik even moeten nakijken en het klopt! Het is de tweede single van Neil Diamond die in Nederland is verschenen. Niks geen heruitgave, wat ik wel een tijdje heb gedacht. Woensdag de laatste vracht uit 'Het zilveren goud', nu de 'Singles round-up' vervolgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten