zaterdag 10 november 2018

Het zilveren goud: november 1993 deel III



Publiceren tijdens 'The Big One'> Ja, de mannen in Engeland lijken het te hebben geleerd. Eerder had ik korte nachten tussen de 'aftershow' en de ontbijtshow, maar dit jaar is erg relaxed. Ik hoef morgen niet eerder dan drie uur te beginnen en dus kan ik wel even dubbel publiceren. Dan valt het meteen op dat de 'Eretitel' ontbreekt. Dat klopt! Ik heb gisteren de singles van Mark ontvangen, er zijn nog een stuk of zeven onderweg die ik dinsdag of woensdag verwacht en, als klap op de vuurpijl, heeft Albert anderhalve kilo aan singles op de post gedaan. We gaan het de komende tijd dus erg druk hebben met de 'Singles round-up' en de 'Eretitel' is dan de eerste rubriek die het loodje moet leggen. Vandaag de twee afleveringen van 'Het zilveren goud' die ik had gepland voor dit weekend. Morgen waarschijnlijk het eerste deel van de 'Singles round-up' en een terugblik op 'The Big One'. De uitgebreide verhaaltjes hou ik voor woensdag, nu tweemaal een foto met een beschrijving van de singles.

1582 There Goes Another Lovesong-The Outlaws (NL, Arista, 1975)
1583 Il Est Cinq Heures, Paris S'Eveille-Jacques Dutronc (NL, Vogue, 1968)
1584 Een Student Werd De Prins Van Haar Dromen-Edwin & The Marks (NL, CNR, 1967)
1585 Send In The Clowns-Judy Collins (NL, Elektra, 1975)

We zijn in beide afleveringen enerzijds nog steeds op de fancy fair van de hervormde kerk in Sneek plus een paar uit Leeuwarden met 'dubbele' nummers en plotseling een ontbrekend cijfer. Bij deze eerste aflevering gaat alles nog naar wens. Alle vier singles hebben in 1993 de fotohoes in tact. Degene die het meest in het oog springt, is de single van Edwin & The Marks. Edwin is niemand minder dan Edwin Rutten, beter bekend als kindervriend Ome Willem. Hij neemt dit plaatje op met een beatgroepje. De 'student' is Mr. Pieter Van Vollenhoven. Het plaatje is opgenomen ter ere van het huwelijk van Prinses Margriet. Het is een aardig liedje maar gaat voor mij niet door als Nederlandstalige beat. Op de b-kant doet The Marks solistisch 'Scarecrow' en dat is een instrumentaal nummer. Leuk voor de novelty! Even gekeken op Discogs want je weet per slot van rekening maar nooit? Met een tientje houdt het wel op. Het kan verkeren... Zo ontdek ik afgelopen nacht dat 'Hold Down (Mother One Ton)' van The Kingstonians op Negram een duur betaald collector's item is. Ik heb het plaatje zelfs dubbel en beide keren heeft het me niet meer dan een ouderwetsche florijn gekost. Het 'dubbele' exemplaar is krom getrokken, maar speelt nog prima en kan binnenkort aan een reis naar Schotland beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten