vrijdag 30 november 2018

Eindstreep: november 2018



Ik heb donderdagavond contact gezocht met 'mijn maat' in Oostenrijk over het ontbrekende pakket. Tot nu toe nog geen reactie van hem en, ja, ik wil hem eigenlijk alleen maar op de hoogte houden. Er zit geen woord Frans in zijn voorwaarden en ik heb daar altijd mee ingestemd toen ik eerder van hem heb besteld. Zodra de klant kiest om een pakket te verzenden zonder verzekering of track-and-trace ligt de verantwoordelijkheid bij de koper. Boven een bepaald bedrag is verzekeren zelfs verplicht. Ik had het bijna laten verzekeren. Hij heeft een erg zeldzame single in de aanbieding voor dertig euro. Die wil ik eventueel nog eens hebben, maar keek daar eerder deze maand van af. Als ik die bij het pakket had gehad, zou ik om track-and-trace hebben gevraagd. Hoewel 38 euro een leuk bedrag is, zit ik nog het meeste met het feit dat ik de singles niet heb. Gospel is per slot van rekening niet op iedere straathoek te koop en al helemaal niet met 'soundfiles'. En voordat je vijf dollar plus vijftien dollar verzendkosten pompt in een single uit Texas wil ik graag vooraf weten wat de handelaar met 'Good Plus' bedoelt. Ik hoor vanavond dat de pakketjes bij PostNL een zootje is en dat dit aan 'Black Friday' valt te wijten. Het lijkt me stug dat mijn brievenbuspakketje daar de dupe van is geworden, dat is namelijk al op 9 november op de post gegaan. Ik heb deze aankopen niet gerekend bij de 'Eindstreep' van november. Toch blijft een flinke stapel over dankzij de heren Albert en Mark.

Volgende maand ga ik uitrekenen hoeveel singles precies zijn binnen gekomen in de verzameling. Toch kan ik nu al een tipje van de sluier lichten: Ik heb zondag de keuze uit 135 Blauwe Bak-singles voor de Blauwe Bak Top 100. Naar verwachting ga ik over een week opnieuw afrekenen bij Mark zodat nog een paar 'Singles round-up'-afleveringen kunnen volgen. Ik moet in ieder geval ook nog eens langs de kringloopzaken in Meppel. Zestien singles van Mark en veertig van Albert. Dat levert totaal 56 singles op voor deze maand. Daarvan zijn er zeventien 'dubbel' en achttien voor de Blauwe Bak. Als ik daarvan een top tien moet maken, ziet dat er op dit moment als volgt uit.

1. Somebody's Watching You-Little Sister

2. You Just Can't Win-Gene & Jerry

3. Too Proud To Let You Know-The Relations

4. Unbelievable-EMF

5. I Paid For The Party-The Enchanters

6. I'll Be Your Fool Once More-Annette Snell

7. Besame Mucho-Apollo 100

8. I'm For You, You For Me-The Dealers

9. Reachin' Out For Your Love-Tamiko Jones

10. It Began In Africa-The Urban All Stars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten