maandag 4 april 2016

nog eentje dan...



Liefde op het eerste gezicht? Nou nee, dat niet echt! Ik heb nog altijd een flinke buil op mijn linkerscheenbeen, hoewel die herstellende is. Ik ging aanvankelijk voor een onderstuur, maar als ik zaterdagmiddag oog-in-oog sta met zo'n model lopen de rillingen over de rug. De Pioneer is al eng genoeg op deze zaterdagmiddag, laat staan dat ik mijn armen wil laten hangen. Vandaag leer ik nóg iets dat me definitief van de gedachte bevrijdt: Bij een onderstuur is het stuur meteen verbogen bij een val. Het is de bedoeling om zo min mogelijk te vallen, maar het kan eens gebeuren. Om nu iedere keer een nieuw stuur te moeten monteren, is wel een erg kostbare zaak. Geen liefde op het eerste gezicht, maar gedurende de fietstocht van zondag is de liefde héél snel gegroeid. Hoewel het een race tegen de klok is, geniet ik ook meteen van de snelheid en de weinige moeite dat het kost om hierop te komen. Ik wil hem eigenlijk meteen al hebben, maar ja... zoiets heeft zijn prijs. Laten we wel wezen... zonder de verhuispremie zou ik me zo'n fiets nooit hebben kunnen permitteren. Nu het geld (bijna) beschikbaar is, wil ik toch liever de risico's uit de weg gaan en meteen iets goeds kopen. Qua model past de Pioneer helemaal bij mijn lengte en bovendien wordt die geleverd door de fabrikant zélf en dat geeft een goed gevoel!

En zo haal ik het verloren bericht in met een soort van 'hoesbui', maar dan met nog één foto van het rode gevaar. Niet alleen ben ik 'verliefd' geworden op het model, de kleur ga ik ook steeds meer waarderen. De fiets is in meerdere kleuren leverbaar, Nazca heeft ook een knalgele staan. Het mooie aan rood vind ik dat het een 'rustgevende' kleur is. Het staat er te staan als 'ik ben maar gewoon een fiets', maar inwendig is het een monster dat een fanatieke racefietser voor haar ontbijt neemt. Maar... ik heb deze niet gekocht voor de snelheid, het is het genieten dat bovenaan staat. De stoel staat het verst omhoog, omdat het eerdere 'liggen' me niet zo beviel. Toch wil ik dat de komende maanden nog wel eens proberen. Ook hoor ik vaak dat ligfietsen 'gevaarlijk' zijn. Sinds gisteren weet ik dat dit het tegendeel is. Ik kan geen andere fiets bedenken waarbij ik zoveel overzicht heb op het verkeer. Maar goed... ik zal dus een paar dagen zonder haar moeten, maar dat gaan we zeker overleven. Voor nu ga ik weer eens een uurtje staren naar deze foto. Genomen op de Brink in Sleen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten