zaterdag 30 april 2016

Eindstreep: april 2016



Is het een zware bevalling geweest? Nou, het begin is niet smetteloos. Ik had om half negen afgesproken met de chauffeur in Meppel, maar op dat tijdstip gaat de telefoon naast mijn bed in Uffelte. Gelukkig is mijn maat uiterst relaxt en na een snelle kop koffie spurt ik weg op de Pioneer en ben om half tien bij het verhuurbedrijf van de bus. De verhuizing zélf is in vier ritten gelukt. We beginnen om tien uur en om zes uur vanavond zijn we klaar en word ik in Nijeveen afgeleverd zodat ik weer op de Pioneer terug kan. Ik heb vanavond laten koken voor mij: Een overheerlijk menu van de afhaalchinees in Havelte en een pudding na. Nu schrijf ik de 'Eindstreep' en daarna nog even 'hangen' bij Wolfman Radio, maar niet tot laat... Ik ben doodop en heb nog diverse plannen voor morgen, dus ga ik vanavond vroeg slapen. De 'r' gaat morgen uit de maand en ik heb al het waardevolle spul uit Nijeveen: Een beter begin van het voorjaar kan ik me niet wensen!

April zou een zuinige maand worden met de platen? Nou, dat plan is ernstig gefaald. Voornaamste reden hiervoor is de spotgoedkope partij singles in Havelte en mijn meest recente vangst bij De Tafel. Voordat ik over ga naar de top tien, zet ik eerst weer even de feiten op een rij. Hou jullie vast! April 2016 heeft een opbrengst van maar liefst 102 singles, maar daarvan zijn er achtentwintig 'dubbel'. Daar zijn nu nog zevenentwintig van over want Duncan Browne is de Kliko in gegaan. Verder zijn er 'slechts' 31 Blauwe Bak-singles en dus mag ik concluderen dat april vooral een Gele Bak-maand is geworden? Ook moet ik melden dat ik de 12"-singles (en dus ook Minnie Riperton) niet heb meegerekend in dit overzicht. Drie Gele Bak-singles, vier Blauwe Bak-singles en drie gospel-platen. Deze bepalen voor mij 'het geluid' van april 2016 en dus kom ik tot de volgende lijst.

1. What Do You See In Her-Inell Young

2. Somebody Will Know Someday-Cuby + Blizzards

3. He Makes A Difference-The Jewel Gospel Singers

4. Come On Home To Me Baby-Deniece Chandler

5. I'm Com'un Home In The Morn'un-Lou Pride

6. I'm A Little Bit Smarter Now-White Family Band

7. Wishing Well-Terence Trent D'Arby

8. Marlene On The Wall-Suzanne Vega

9. I'll Make It Alright-The Scott Singers

10. The Truth Shall Make You Free-King Hannibal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten