donderdag 28 januari 2016

postbui: The Box Tops



Eigenlijk zou mijn vast contract bij het postbedrijf op maandag moeten ingaan, maar ik heb nog niets van hen gehoord. Wel heb ik afgelopen week de bevestiging ontvangen van de sociale dienst dat het akkoord is bevonden (waarover ik overigens geen zorgen heb gehad). Het zijn drukke dagen in de post. Niet in Meppel waar het gemis van de gemeente een diepe indruk heeft achtergelaten op de postbezorging. Bij onze collega's in Zwartewaterland is het wel druk, dat moet vóór zondag de hele gemeente hebben voorzien van aanslagen voor de gemeentelijke belastingen. Of we dit doel halen, valt nog te bezien. We zijn vandaag begonnen, hoewel ik gisteren ook al heb bezorgd in Genemuiden, en het streven was dat als we vandaag Genemuiden af zouden krijgen, dat het waarschijnlijk ging lukken. Nu lijkt het erop alsof twee mensen morgen nog steeds een dagtaak hebben aan het restant Genemuiden (de grootste plaats in de gemeente). Zaterdag wordt het hondenweer, maar dan ben ik vrij. Ik denk dat drie dagen echt te kort dag is voor een mailing van deze proporties. Ik maak me er vandaag met een hoesbui vanaf, straks slapen en over drie uren weer op.

Ik kan nog wel even vertellen dat 'De Eindstreep' terug gaat komen. Als ik kijk naar mijn platenhandel van de afgelopen maanden en naar de 'verrassingen' die daar tussen zitten, dan schat ik in dat ik wel een top 5 of een top 10 kan maken van favoriete aankopen van de maand. Dit is dan een 'gemengde' lijst, zowel Blauwe- als Gele-bakkers, De komende twee dagen gaan twee singles de reis beginnen van Oostenrijk naar Nijeveen. Oorspronkelijk een order van drie singles, maar eentje blijkt onvindbaar in de winkel. Die heb ik zojuist besteld via een Duitse handelaar. Verder lopen dit weekend veilingen af van 400 singles bij mijn maat in Chicago, ditmaal vooral veel Chicago soul. Ik heb een verlanglijstje gemaakt, maar begin niet eerder dan zaterdag met bieden. Er zit een hele 'moderne' gospel-plaat bij waar ik met de keer meer van ga houden, maar ook een superzeldzame single van een groep waar ik al een andere trofee van in de koffers heb staan. Als ik nu ergens een gaatje kan maken om langs te gaan bij De Tafel, daar heb ik een paar singles gezien waarvan ik gisteren Youtube-clipjes heb beluisterd en, ja, die mogen rechtstreeks in de Blauwe Bak als ze er nog zijn. Voordat ik me kan storten op een muzikaal weekend moet ik eerst nog een paar honderd brieven bezorgen en dat is de reden waarom ik nu eindig en mijn bedje ga opzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten