zondag 27 september 2015

Gele Bak Top 40 2015/3: 31-40



De fietstocht is dubbel en dwars geslaagd en dat voel ik op dit ogenblik in mijn benen. Vandaar dat ik het ook vandaag weer kort probeer te houden, hoewel...? Het punt is immers dat ik deze singles de afgelopen maanden al van een verhaaltje heb voorzien in de 'Singles round-up' en omdat er weinig is veranderd in die tussenliggende tijd weet ik eigenlijk ook niet zo goed wat ik nu zou moeten schrijven over deze Top 40. Ja, een Top 40... Ik had het eerder over een Top 41, maar heb besloten de nummer 40 weg te laten en de beoogde nummer 41 ervoor in de plaats te doen. Hoewel? Dat is niet helemaal eerlijk, want eigenlijk verdient dat nummer veel hoger. Het is een instrumentaaltje dat inmiddels 'The Vinyl Countdown - The 7" Collection' op zondagavond mag besluiten. Om het bericht nog enig cachet te geven, vertel ik vandaag wat over het fietsavontuur van vandaag, gevolgd door de onderste tien uit de Gele Bak Top 40 van het derde kwartaal van 2015.

Even ben ik bang geweest dat het niets ging worden. Ik heb namelijk allesbehalve een royale nacht gehad. Toch word ik keurig om half zeven wakker en tot mijn grote verrassing ben ik al voor achten in Meppel. Ik kan dus een trein vroeger pakken waardoor ik niet om tien uur, maar om half tien in Enschede ben. Nu komt in iedere stad een LF-route langs het station, behalve in Enschede. Ik zit ook midden tussen twee fietsroutenetwerk-knooppunten en ik besluit links te gaan. Fout! Ik ben bijna aan de westkant van Enschede en merk dat ik richting Almelo ga. Dat is té vroeg. Ik fiets terug naar het station en ontdek net in het centrum een bordje. Ik heb elf kilometer voor niets gefietst als ik eindelijk op de route zit. Het is dan half elf. Het weer is aangenaam en met de muziek in de oren hou ik een gemiddelde snelheid van 22 kilometer aan. Het eerste stuk ken ik niet: Dat is van Enschede tot De Lutte. Ook na De Lutte is een stukje 'onbekend', maar vanaf Denekamp ken ik min of meer de weg. Ik heb vorig jaar immers de Saksenroute in tegengestelde richting gefietst van Coevorden naar De Lutte. Nu doe ik de LF14 van Enschede tot even voor Junne, vlakbij Ommen: Het punt waar de Saksenroute tijdelijk overgaat in de Vechtdalroute. En ken ik de route goed? Ik weet fragmenten te herinneren, maar die staan flink door elkaar. Dat café waar ik vorig jaar heb gezeten, zit niet aan de Zwolse Vaart, maar is aan de rand van Westerhaar. Ik heb dan net gepauzeerd en sjees het voorbij. De enige plek waar ik aansteek is vlak na Den Ham, een boerderijwinkel met een zelfbedienings-café. Daar drink ik een kopje koffie omdat ik even daarvoor heb gemerkt dat mijn concentratie afneemt. In Ommen twijfel ik nog even. Tóch doorfietsen naar Dalfsen? Nee, ik doe het niet. Ik heb wat dat betreft geleerd van de fietstocht van vier weken geleden. Toen was ik de volgende drie dagen 'bekaf' en dat wil ik nu voorkomen. Ik stap in Ommen op de trein en ben om zeven uur weer in Meppel. Mijn kilometerteller informeert me dat de tocht 119,6 kilometer is geweest.

40. The Millionaire-Perez Prado And His Orchestra (Duitsland, RCA 47-7456, 1959)

39. When The Girl In Your Arms Is The Girl In Your Heart-Cliff Richard (NL, Columbia DB 4716, 1961)

38. We Will-Gilbert O'Sullivan (NL, MAM 6101 657, 1971)

37. Love In The Shadows-Neil Sedaka (Canada, Polydor 2058 717, 1976)

36. De Hengelaar-Manke Nelis (NL, Playboy PB 101, 1972)

35. Zwerver Op Zee-Harry Bliek (NL, Imperial HI 1089, 1961)

34. Good Business Man-Stealers Wheel (NL, A&M 13 371 AT, 1974)

33. Oh No! Not My Baby-Rod Stewart (NL, Mercury 6052 371, 1973)

32. Popcorn-Anarchic System (Frankrijk, AZ SG 397, 1972)

31. Can We Still Be Friends-Robert Palmer (NL, Island 100.896, 1979)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten