dinsdag 27 september 2011

20 Years Ago Today: 526-535


Ik ben niet meer zo trouw aan deze serie als in het begin. Toen verontschuldigde ik me wel eens als ik een dag te laat was. Tegenwoordig vat ik liever een week samen in een bericht. Vandaag de singles die ik in de week van 24 september tot 1 oktober 1991 toevoegde aan mijn collectie. De eerste twee had ik al eerder gekocht, maar nog niet ingeschreven. Nummers 528 tot en met 532 kocht ik op woensdag 25 september in Leeuwarden, 533 een dag later bij V&D in Sneek. 534 kocht ik op 30 september bij Sunrise, uit de vijf gulden-bak en The Clash voor een gulden.

526 Knowing Me Knowing You-Abba
Ik háát Abba! Zus Willemien moest vaak op me passen en ze draaide continu bandjes van Abba en E.L.O. Die laatste lust ik wél weer! Van Abba kan ik een enkel nummer waarderen, waaronder deze. Hij zwierf wel 16 maanden rond zonder een nummer.
527 Take Your Mama For A Ride-Lulu
Die had ik in mei gekocht, maar heeft me nooit kunnen overtuigen. Omwille van de anderhalve gulden toch maar een nummer gegeven. Met zeven gulden zakgeld per week kun je geen miskoop veroorloven!
528 In Your Life-Tower
De supergroep van Boudewijn De Groot en Eelco Gelling. Het door actrice Linda Van Dijck meegeschreven b-kantje 'Slow Motion Mind' is tegenwoordig een blauwe bak-resident.
529 Put Your Hand In The Hand-Ocean
Toen ik in 1998 de kerkdiensten van de Clifton Methodist Church in York bezocht, stond dit lied eens op de liturgie. Een andere keer was dat 'Black And White', dat we kennen van Greyhound en Three Dog Night!
530 I'm A Man/ 25 Or 6 To 4-Chicago
Een vreemd Duits plaatje uit 1973 met beide albumtracks verknipt tot twee minuten.
531 Penny Lane-Beatles
532 Lazy Sunday-Small Faces
533 All My Loving-Los Manolos
Tros Paradeplaat op 18 juli 1991, mijn eerste vakantiewerkdag. Meer uit sentiment gekocht. Later had ik hem nog op een héle leuke cd: 'A Tropical Salute To The Beatles'. Vooral de 'Hey Jude'-samba was uit de kunst!
534 Amapola-Spotnicks
Mooi hoor, met fotohoes!
535 This Is England-Clash
Net als de punk zélf was ook The Clash in 1985 over het hoogtepunt heen. Dit is de Engelse persing in de 'posterhoes'. Een poster die opgevouwen is tot het formaat van een fotohoes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten