woensdag 30 november 2022

Eindstreep: november 2022


Bijna zou ik beweren dat er niet veel valt te 'Eindstrepen' maar het is nog net op tijd. Ik herinner me opeens dat ik een maand geleden verschillende bestellingen heb geplaatst die in november zijn gearriveerd. Verder is november een relatief rustige maand geweest. Er was ergens een uitstapje voor singles in Meppel gepland. Volgens mij voor afgelopen zondag, maar dat is niet door gegaan toen ik hoorde dat ik maandag al in Meppel aanwezig zou zijn. Niet dat mijn hoofd daar naar singles heeft gestaan. Qua Gele Bak is het dus een erg sobere maand: Slechts één en misschien ooit twee singles voor deze categorie. De single van Barbara Lewis zit voor mij op het randje en eigenlijk is de staat té slecht voor de Blauwe Bak. Dat verklaart ook de ene dubbele single. Dat is Byron Lee & The Dragonaires waarvan het nieuwe exemplaar in de Blauwe Bak mag komen wonen. Verder verwacht ik een flinke partij van Mark en bestaat november verder uit een aantal pre-orders. Twee daarvan zijn onderweg en ik hoop dat deze binnen komen vóór de Blauwe Bak Top 100. Een van de plaatjes is namelijk heel erg februari/maart 2022 voor mij.


In november reken ik 14 singles af. Daarbij heb ik de dubbel-single van Leo's Sunshipp als twee singles gerekend. Kijk ik eerst even naar de 'pre-orders'. Twee singles op het Common Ground-label zouden een week geleden in Engeland op de post zijn gegaan. 'Satan' van Dynamic Disciples is een fijn gospelfunk-ding en tot mijn grote vreugde zie ik 'It's Hard To Live In This Old World' van Rev.  Harvey Gates staan. Dat is het plaatje dat eerder dit jaar heeft 'gespeeld' voor mij. Izipho brengt volgende maand een volgende single uit die al is besteld en betaald. Hetzelfde geldt voor een duo op Epsilon die ik nog niet eens heb beluisterd. Betty Griffin zou zomaar in 2023 kunnen arriveren want de single verschijnt half december en moet uit Amerika komen. Dat is opvallend veel gospel terwijl de rest van 2022 'vrij' is gebleven van dit genre. Ik kan dus een 'gezegend' nieuw jaar tegemoet zien?

Van de 14 singles uit november plus de platen van 30 oktober kom ik dan op de volgende top 10:

1. Fight On! - Harlem Gospel Travelers

2. I'll Slip Away - Charles Bradley & Menahan Street Band

3. I Got The - Labi Siffre

4. What A Man - Linda Lyndell

5. Back On Track - Emma Noble & Nick Corbin

6. Pray Again - Shirley Finney

7. Keep On Walking By - Midnight

8. Wear It On Our Face - The Dells

9. Wouldn't I Be Someone - Bee Gees

10. Wanna Be On Your Mind - Valerie June

Geen opmerkingen:

Een reactie posten