vrijdag 25 februari 2022

Leven in de bakkerij


Q Music draait de hele dag 'foute' muziek omdat het vandaag 'versoepeldag' is. Althans, met die boodschap ontwaak ik deze morgen. De foute muziek van Q Music kan me sowieso gestolen worden en er is niets lastiger dan ontwaken met met Foute Uur op de wekkerradio, zo is mijn ervaring. Het lijkt alsof ik het versoepelen erg letterlijk heb genomen in de afgelopen dagen want er zijn geen berichten bij gekomen op Soul-xotica. Hoe kan dat? We hebben nog altijd een stapel singles liggen die nog een 'Singles round-up' verdienen en jullie hebben een aflevering van 'Het zilveren goud' tegoed? Welnu, ik heb al eens laten vallen dat mijn Blauwe Bak-collectie momenteel een zootje is. Het meest omdat ik alle drie koffers propvol heb zitten en met extra bakjes moet werken om de collectie bijeen te houden. Eerst heb ik het plan om de koffers alleen voor de jaren zeventig en tachtig te houden. Dat betekent echter dat ik duur betaalde collector's items uit de jaren zestig in een huishoudmandje moet plaatsen. Afgelopen week heb ik nog eens zitten rekenen en opeens weet ik het... We nemen afscheid van de reserve-Blauwe Bak (drie in totaal) en de Ere-Blauwe Bak. De koffers zijn uitsluitend voor originele Amerikaanse persingen uit de jaren zestig en zeventig. De originele Engelse persingen hou ik eveneens apart. De gospel komt waarschijnlijk in de 'klassieke' Blauwe Bak te staan. Een koffertje kan ik dan gebruiken voor Caribische singles. Verder nog bakken met elk Europese persingen, recente aanwinsten en jaren tachtig. Ik ben eerder dit jaar voortvarend te werk gegaan en daarbij de oude lijst verwijderd waardoor ik helemaal opnieuw kan beginnen. En daar gaat heel veel tijd in zitten. Dat is dus de voornaamste reden waarom ik een korte radiostilte heb gehad. De Amerikaanse en Engelse singles staan op hun plek en dit weekend ga ik nog even flink aan de bak met de beloofde berichten. Ter illustratie een foto van de wandeling van een paar weken geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten