donderdag 25 februari 2021

Het zilveren goud: februari 1996 deel IV


Vandaag een iets korter bericht dan dat jullie van me zijn gewend met 'Het zilveren goud'. Ik heb net de show erop zitten en ben wel klaar om naar bed te gaan. Morgenavond kan ik dan aftrappen met het 4000e bericht en dat gaat naar alle waarschijnlijkheid 'Rondom 10' worden. Nu eerst de laatste zes singles die ik tot februari 1996 heb gerekend. In werkelijkheid zijn de platen op andere tijdstippen aangeschaft, maar hebben ze nooit een vermelding gekregen in de kaartenbak. Volgende week ga ik verder met het eerste deel van maart 1996 met zes singles waarvan ik zeker ben dat ik ze dan heb gekocht. De overige weken vervolg ik met de restanten. Nu eerst de laatste zes singles voor februari 1996. Ik denk dat het meeste over deze maand ook wel is gezegd.

2411 Ginny Ginny-Jackpot (NL, Basf, 1973)
2412 The T-C Theme-Samantha Jones (UK, Ford, 1971)
2413 Dear Mathew-King Harry (NL, EMI, 1977)
2414 Change With The Times-Van McCoy (NL, Avco Embassy, 1975)
2415 You Can Have It All-George McCrae (UK, Jay Boy, 1974)
2416 Sing A Happy Song-George McCrae (UK, Jay Boy, 1975)

Van Jackpot heb ik het vermoeden dat het uit de oude Twister-collectie komt die ik in 1993 heb overgenomen van Golden Years. Samantha Jones zit in ieder geval zonder hoes bij de partij platen die ik in 1994 van iemand krijg. Degene met fotohoes heb ik, denk ik, nog vrij recent eens aangeschaft. King Harry zou eveneens van Golden Years kunnen komen maar dan verbaast het me wel dat ik het geen kaartje heb gegeven. Dankzij Megan zal King Harry voor altijd verbonden blijven aan de Engelse band van John Dickenson. Van McCoy komt vermoedelijk ook weer uit de Twister-partij. De plaat heeft in 2012 en 2013 enige tijd in de Blauwe Bak gestaan. Dat geldt ook voor beide George McCrae-singles maar geen van beide is interessant genoeg in mijn bevinding. Het duo komt van mijn laatste bezoek aan het stoffige boekwinkeltje van Cees Buster in Sneek. Ik zou graag met de kennis van nu nog eens terug willen gaan naar 1991 om verder te kijken in de bak met singles. Misschien dat ik een paar enorme Northern Soul-krakers over het hoofd heb gezien? Een aantal singles heb ik moedwillig gesloopt, zo denk ik aan een single van The Floaters. 'De single van Louise Freeman heb ik nog wel, hoewel die niet te draaien is. Toch nog eens een upgrade zoeken, want ik geloof dat het niet echt een slecht nummer is. En zo heb ik veel eerder dan normaal het einde van het bericht bereikt. Over zes uren moet ik alweer in de kleren zijn voor een nieuwe werkdag en dus ga ik eerst maar eens plat. Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten