zondag 28 februari 2021

Eindstreep: februari 2021


Eerder was de 'Eindstreep' altijd een makkie. Gewoon een kwestie van een top tien samenstellen uti de platen van de afgelopen maand. Sinds ik echter ook veel 'nieuwe' platen bestel of reserveer, gebeurt het dat een aantal nog steeds niet officieel zijn uitgebracht en dus ook nog niet op de mat zijn geland. Ook merk ik in een aantal gevallen de gevolgen van Brexit en de corona welke de postdiensten in bepaalde landen ernstig heeft vertraagd. Ik heb de singles van Mark in januari afgerekend, maar deze komen pas deze maand binnen. Hetzelfde geldt voor de platen uit Italiƫ. De Cultures Of Soul-box die ik in december heb besteld zou op 18 februari zijn uitgebracht. Vreemd omdat het label altijd een verzendbevestiging stuurt en ze dit (nog) niet hebben gedaan. Het is maanden geleden dat ik voor het laatst iets uit Amerika heb besteld en heb geen flauw idee hoe lang dat tegenwoordig duurt. De Cannonball-release die ik vorige maand heb afgerekend komt over een paar weken uit. De release-datum voor het psychedelische vinyl van Pama International staat voor 2 maart en dus zal deze volgende maand ook arriveren. Dan blijven er vier platen over die ik in februari heb besteld en ontvangen.

De partij van Mark en de Italiaanse singles maken echter dat ik ruime keuze heb voor de 'Eindstreep'. In totaal zijn dat 58 singles plus de vier van deze maand. Er zijn geen dubbele platen en slechts drie singles voor de algemene bakken. De top tien moet er dan als volgt uit zien, met alle werkelijk gekochte platen uit februari in de lijst.

1. Yes I Am-Michelle David & The Gospel Sessions

2. Never You Hurt-Laurel Aitken & The Soul Men

3. Freedom Train-James Carr

4. Rocking Me In Your Arms Again-Easy Credit

5. You And Me-Solaris

6. This Is Real-Josie Falbo

7. Wait Until I'm Gone-Dibbie Taylor

8. Fulton County Line-Tommy Stewart

9. Thin Line Between Love And Hate-The Persuaders

10. Kiss Of Freedom-J.D.'s Time Machine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten