zaterdag 29 juni 2019

Het zilveren goud: juni 1994 deel VII



Vanavond even een kort bericht. Het is een lange dag geweest voor mij. Ik kan het om half acht niet meer uithouden in de slaapkamer en besluit eerder aan het werk te gaan. Dat is enerzijds ook best handig omdat we in Meppel een minimale bezetting kennen en redelijk veel post hebben. In een ecologische nieuwbouwwijk krijgt iedere bewoner vandaag een brief van de elektriciteitsmaatschappij en dat doe ik eerst samen met een collega. Vervolgens doen we in een vloek en een zucht de PostNL in het centrum van Meppel en houden we tijd over om hetzelfde te doen in Ezinge. Daarna ben ik haastig want ik wil zoveel mogelijk van het voetballen mee krijgen. Al met al mis ik het eerste kwartier van de wedstrijd. Na afloop ga ik toch oog even slapen maar dat is niet genoeg geweest. 'Do The 45' is achter de rug en ik ga morgenmiddag waarschijnlijk W. ontmoeten in het bos van Steenwijk en dus verlang ik weer naar matras, laken en kussens. Vanavond de laatste zes uit juni 1994. Daarna zal ik bekijken hoe ik volgende maand 'Het zilveren goud' ga doen, gezien de weekeinden zijn gereserveerd voor de Gele Bak Top 100.

1845 Shalalie Shalala-Gert & Hermien (NL, CNR, 1972)
1846 All The Way From Memphis-Mott The Hoople (NL, CBS, 1973)
1847 Sandokan-Oliver Onions (NL, RCA Victor, 1976)
1848 I Can Do It-The Rubettes (NL, State, 1975)
1849 On The Border-Al Stewart (UK, RCA Victor, 1977)
1850 Time-Edwin Starr (NL, Tamla Motown, 1970)

Op Al Stewart na zijn de platen exact zoals ik ze in 1994 heb gekocht op de vlooienmarkt in Sneek. Gert & Hermien zou in 1994 geen kaartje hebben gekregen omdat ik de plaat puur en alleen voor de 'novelty' heb gekocht. De plaat staat echter wel in mijn jaren zeventig-bak en dus mag die meedoen in de 'virtuele kaartenbak'. Al Stewart heb ik in 2000 vervangen door een ander exemplaar. Edwin Starr maakt sinds 2012 deel uit van de (reserve-) Blauwe Bak. Het is voor een gedeelte gissen met de 'virtuele kaartenbak' en toch kom ik halverwege juli uit op het dan bestaande volgnummer. Er komen in juli 1994 heel veel platen in de collectie wonen en ik moet straks even bekijken hoe ik deze het beste een plek kan geven op Soul-xotica. Wellicht iets uitgebreidere afleveringen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten