dinsdag 12 februari 2019

Raddraaien XS: Bryan Ferry



Ik moet eerlijk toegeven, ik heb wel eens meer aandacht gehad voor Soul-xotica dan recentelijk. Het speelt in zekere zin mee dat ik méér ben gaan werken en dat ik daarnaast nog een paar bezigheden heb ontwikkeld. De meest recente is het monsterproject waarmee ik afgelopen weekend ben begonnen en dat momenteel mijn meeste vrije tijd inpikt: Het reconstrueren van de kaartenbak vanaf 1994. Natuurlijk zal deze nooit helemaal natuurgetrouw worden want ik 'mis' nog altijd bepaalde singles. Ook bij meer recente dingen blijken de singles niet voor handen. Zo heb ik platen gekocht toen ik in Nijeveen woonde waarvan ieder spoor ontbreekt. Enfin, het is erg leuk om ermee bezig te zijn en dat is in eerste instantie het 'wegstrepen' van de platen uit de 'Singles round-up'-jaren en de oorspronkelijke kaartenbak. De 'Raddraaier' van vandaag zal daar ook tussen staan. Wanneer ik deze precies heb gekocht? Er vliegen allerhande herinneringen door elkaar heen, maar het kan zomaar tien jaar geleden zijn of wellicht ook dertien jaar geleden. Het geeft op dit moment niet. Als over een paar weken mijn herinnering maar op volle toeren werkt bij het samenstellen van de virtuele kaartenbak...

Het 'waar en wanneer' gaat hem vandaag dus niet worden of ik moet nu gaan bepalen dat ik de single in februari 2009 in Meppel heb gekocht. Ik blijf op dat vlak nog even twijfelen. Nu zou ik gewoon Wikipedia kunnen raadplegen en het verhaal van Bryan Ferry op papier zetten, maar... ik heb een gevoel alsof ik dat al eens eerder heb gedaan. 'Raddraaien' is vandaag dus niet meer dan een veredelde 'hoesbui'. Ik lig immers stevig achter op schema en heb, terwijl het dinsdag is, nog niet eens nagedacht over een potentiële Week Spot. Dat gaat morgenavond waarschijnlijk worden en hopelijk ook nog een ander verhaaltje. Nu ga ik snel weer terug naar de virtuele kaartenbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten