zaterdag 16 februari 2013

radiodraaien 1



De '1' achter radiodraaien suggereert dat er een tweede kan komen, dat ligt hem aan jullie. Het was begin juli, in de tijd dat de Soul-x-rated nog gewoon in het Nederlands was, dat ik het idee opvatte van het radiodraaien. Mijn volger van het eerste uur, Harry de Vries, kwam met de vraag of hij verzoekjes kon indienen. Met de rubriek raddraaien op Soul-xotica in het achterhoofd, zocht ik drie willekeurige bakken uit: Eentje jaren zestig, eentje jaren zeventig en de laatste uit de jaren tachtig. Ik stuurde Harry, Theo 'Bluekangaroo' Jansen en mijn broer Jelte elk een lijst toe met de vraag of zij zes liedjes wilden uitkiezen van de lijst. Jelte had daarbij de pech de laatste jaren tachtig-bak te hebben en dus koos hij vijf in plaats van zes. Eigenlijk beviel me dat wel, want de Soul-x-rated was ook altijd zeventien nummers in totaal. Omdat Wolfman in het spel is gekomen en de podcasts overbodig zijn geworden, maar ik toch nog 24 dollar per maand mag inleveren voor deze pret, heb ik besloten tweemaal per maand te publiceren. In de volgende twee weken kunnen jullie er dus nog één verwachten!

Omdat ik nog wilde plannen heb voor morgen en al het een en het ander in de podcast vertel, hou ik de speellijst kort ditmaal!

1. Oxygene IV-Jean Michel Jarre (1977)
2. The Baby-The Hollies (1972)
3. Rain In May-Max Werner (1981)
4. Wonderful World Beautiful People-Jimmy Cliff (1969)
5. Big Seven-Judge Dread (1973)
6. Big Eight-Judge Dread (1973)
7. Love Of The Common People-Paul Young (1984)
8. I Can't Stop Loving You-Ray Charles (1962)
9. Bird Of Paradise-Snowy White (1984)
10. Lea-The Cats (1968)
11. Magic Man-Heart (1976)
12. Cambodia-Kim Wilde (1981)
13. Tomorrow Is Another Day-The Buffoons (1967)
14. She's Comin' Back-Alfie Kahn (1970)
15. Help Me Girl-Eric Burdon & The Animals (1966)
16. Higher Love-Steve Winwood (voor zover het lukt...) (1986)
17. Swan Lake-The Cats England (1969)

Link staat onder opmerkingen. Veel luisterplezier!

1 opmerking: