donderdag 21 juli 2011

Almost 20 Years Ago Today: 440-452


De turbo gaat aan! Morgen begin ik met The Vinyl Countdown, voor dinsdag staat een hoesbui gepland, en dus werk ik vandaag even vooruit met 20 Years. Dat gaat volgende maand ook gebeuren. Als alles goed gaat, ga ik 20 augustus met vakantie en Soul-xotica is dan minimaal twee weken dicht. Laat dit nu in 1991 net een drukke periode zijn geweest qua singles-aankopen, dus ga ik die nog vóór 20 augustus behandelen. Het goede nieuws is dat na de vakantie het 'rustiger' wordt...

Het droogbloemen snijden is een ramp! Ik ben dan ook niet rouwig als we woensdagochtend 24 juli onverricht ter zake naar huis worden gestuurd. Er zijn geen schuurwerkzaamheden en het regent pijpestelen. 's Middags koop ik bij Sunrise 440 en 441. De eerste wordt aldaar opgezet. Een klant voor de hasjies raakt in een lachstuip. En als ex-gebruiker van dat spul kan ik je verzekeren dat je daar nooit weer uitkomt!

443 tot en met 448 komen wederom bij Bert uit de winkel, na vandaag gaat hij niet meer open voor mij. Op dinsdag 30 juli worden we toegesproken door Lou, de baas. We worden verplicht die dag een minimum aantal bundels te plukken. Daar heb ik wel oren naar en om half twaalf zit ik op dat getal. Alleen... ik word niet geloofd... En dus 'kort-voor-de-kop' (Friecisme) en weg is Gerrit.

Ik vier mijn vrijheid met 448 en 449 bij Sunrise. We gaan bijna op vakantie naar Denemarken, doe dus ook nog 450 tot en met 452 en ben twee weken vrij van 20 Years!

440 Papa Oom Mow Mow-Spotnicks
De nummer 4 uit de Schijf van vaderdag. Eén van de weinige vocale nummers van de Zweedse Shadows.
441 Butterfly-Danyel Gerard
442 I'm Mandy Fly Me-10CC
Uit de uitverkoopbak van V&D. Dit is de 1991-reissue die het album 'The Very Best Of' moest promoten. Dit nummer stond op 2 januari 2011 centraal.
443 Rubber Bullets-10CC
Vreemd dat dit in Nederland nooit een hit werd.
444 The Sound Of Silence-(Nick en) Simon & Garfunkel
Een heruitgave uit 1968 met 'Homeward Bound' op de flip.
445 Whole Lotta Love-Led Zeppelin
446 A Way Of Life-Family Dogg
De eerste koper nam de b-kant erg letterlijk. Het fotohoesje ontbreekt...
447 Black Is Black-Los Bravos
De Engelse Decca-heruitgave met 'I Don't Care' op de keerzijde.
448 Give Up Your Guns-Buoys
De 1979-heruitgave die opnieuw de top tien binnendrong.
449 Buddy Joe-Golden Earring
450 Lucky Man-Emerson Lake & Palmer
De Amerikaanse Atlantic Gold-heruitgave.
451 Rock And Roll Highschool-Ramones
452 Lady Willpower-Gary Puckett & The Union Gap

Voor The Vinyl Countdown kan ik nog geschikte titels met 4, 3 en 2 gebruiken. (Sorry Peter, ik ben het mailcontact daarover kwijt...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten