vrijdag 8 juli 2011

20 Years Ago Today: 410-412


Ik hoop dat ik het goed heb? Verbindt Woudsend het Heegermeer met de Fluessen? In ieder geval met het Slotermeer. Nee, ik ben een leek op de waterwegen, anders dan de zomergasten die Woudsend bevolken. Duits is de voertaal en als horeca-ondernemer heb je Veltins op tap. Jongeren en dronken prinsen (ik heb in 1995 met Constantijn geborreld) verkiezen Heeg. 's Nachts zuipen in D'Âld Wâl, de plaatselijke disco, overdag de roes uitslapen in de passantenhaven. Woudsend? Voor hen nog niet eens een dagje uit. Na een uur verveel je je al stierlijk...

Woudsend is voor de genietende toerist. Vorkje prikken, cultuur snuiven, sightseeing... Verder heeft Woudsend sinds een paar jaar de ideale aanpassing gekregen: Een rondweg compleet met aquaduct. Je kan er nu omheen rijden...

Je moet tóch wat organiseren voor je tijdelijke gasten. Ach vooruit, een watersportmarkt met een kinderrommelmarkt, zoals op maandag 8 juli 1991. Een aanfluiting! Twee stands met bootaccesoires en twee knaapjes met wat rommel. Daaronder de singles waarvoor hun vaders in de jaren zestig aan verspilden. Kwart eeuw later zijn ze krom als een hoepel, zonder hoes en niet interessant. Hoewel 'Goodnight' van Roy Orbison nog wel de fotohoes heeft en met een hoge naalddruk probleemloos draait. Ik red me er 19 jaar mee...

The Rolling Stones heeft geen fotohoes meer, maar wel zo'n authentiek plastic hoesje. Het is de Engelse persing en nog behoorlijk gaaf ook! Peter gaf me keuze uit twee hoesjes, ik schat dat dit de zeldzaamste is. De foto werd ook voor de Nieuwzeelandse persing van 'Between The Buttons' gebruikt. Ik ben niet Stones-fan genoeg om te weten hoe de Nederlandse hoes eruit ziet...

Nummer 412 is... Wat zei je, Sideburner? Rrrawckandrrrowlll? Euh... Ja! Tielman Brothers wordt algemeen beschouwd als Neerlands' eerste rock'n'rollband, maar als je dan 'Little Bird' uit 1967 hoort...

Morgen gaan we verder met 413!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten